Skip to content

– Men jag älskar sommarsmutsiga barfotafötter, det gör jag.

18 augusti, 2015

Jag tycker inte om sommarvärmen, sa jag med ett fascinerat titt på mina fötter till pyrrepryttlarna, men jag älskar sommarsmutsiga barfotafötter.

För det gör jag verkligen.

Vadå sommarsmutsiga barfotafötter? sa Spunk frågande och tittade medhållningssökande på Pôppet som också såg frågande ut. Fast det går hon runt och gör nästan jämt så jag vet inte om Spunk kände sig medhållen på riktigt.

Namnlös

Jomen ni vet när man springer runt barfota hela somrarna, och på sommarkvällarna när man hoppar in i duschen så blir det alldeles slirkigt mörkt på duschgolvet till en början just för att man har så sommarsmutsiga fötter. Eller när man springer runt i morgondaggigt gräs och går in i huset på trägolvet sedan och det blir mörka fotavtryck efter di sommarsmutsiga fötterna. Sommarfötter liksom, barfotafötter och väldigt använda sådana, sa jag med en förnöjd suck. För jag satt precis och tittade på mina sommarsmutsiga barfotafötter som jag skuttat runt med på agilityplanen under tiden jag byggt nästa träningsbana.

Smutsiga barfotafötter vet jag precis vad det är, sa Spunk, men jag förstår inte vad sommar har med dem att göra.

Jag förstår inte heller, sa Pôppet och såg frågande ut igen, men det gör hon ju som sagt nästan jämt.

Men alltså, man springer ju inte runt barfota på till exempel vintern heller, sa jag.

Jag tror du glömmer vilka du pratar med, sa Spunk och pekade på Pôppet och sig själv och deras åtta tassar.

Jag kanske gör det, sa jag för det gjorde jag visst.

Och sen burrade jag in mina sommarsmutsiga barfotafötter i den vildvuxna gräsmatteklövern så det killade ända in i mellan-tå-vikarna och viftade glatt på tårna så klövern säkert hade rasslat lika vackert som björkarna i vinden om den bara kunnat.

Jag kan vifta på tårna i klövern med mina sommarsmutsiga barfotafötter, kan ni det med era åretruntsmutsiga barfotafötter? sa jag och vände ansiktet mot solen och kände den ljumma augustivinden mot kinderna och njöt.

Jag ska genast prova! sa Pôppet och gjorde glatt en djupdykning i klöverhavet.

Hellre klöver i plånkan än mellan tårna, sa Spunk med en ögonrullning och gick och lade sig i skuggan under bänken och lät oss hållas.

One Comment leave one →
  1. smygläsare permalink
    24 maj, 2016 00:37

    Men nu börjar man ju undra varför det är så tyst här på min favorithundblog…

Kommentera

