Skip to content

– Ett RC-horn finns visst, sa Pôppet medhållande.

20 april, 2015

Men titta, ett rådjurshorn! sa jag jätteglatt och blev väldigt lycklig i hela kroppen. För om man  hittar ett rådjurshorn i mossan så betyder det att man kommer få det så himmelens turligt framöver, och ett rådjurshorn toppar lätt lyckobringandet i att hitta en fyrklöver till exempel. Jag tror det står på internet att det är så, så det är sant. Och om det inte står på internet, så skriver jag det här, så jag kan googla det efter jag postat det här inlägget och hitta det här. Då blir det sant, faktiskt.

Jag kommer få sån tur, sån tur, trallade jag lyckligt, och vi ska träna så mycket RC när vi kommer hem!

11166034_820111491399331_454436234_n
Jag vet inte om man får tur om man hittar ett RC-horn egentligen, sa Spunk lite torrt konstaterande.

Det finns inte något som heter RC-horn, duh, sa jag med en liten piffig amerikansk touch som avslutning på meningen, och himlade med ögonen så det blev komplett.

Fast samtidigt funderade jag raskt och i tysthet på om RC-horn har samma internetsanningsregel som att det är ”turligt att hitta ett rådjurshorn i mossa”, för i så fall tänker jag inte skriva det här så det blir sant. Om en skulle råka googla det, menar jag.

Jo det finns det visst det, RC-horn, sa Spunk och himlade med ögonen hon också.

Det gööör det faktiskt, sa Pôppet som landade mitt i konversationen och inte hade en aning om vad hon höll med om. Men som vanligt försitter hon inte en chans att hålla med Spunk, eftersom hon väldigt gärna vill vara Spunks kompis. Mer gärna än Spunk, om man säger så.

Milda makarutter, varför skulle det finnas RC-horn? sa jag och viftade på öronen. (Nä det gjorde jag inte alls, jag vill bara prova internetsanningsregeln, för det hade varit roligt att kunna vifta på öronen obehindrat och hur som helst. Och står det på internätet att jag kan vifta på öronen, så…?)

Om det ligger ett rådjurshorn i mossan, så betyder ju det att ett rådjur drämt huvudet sitt allra hårdaste i ett träd så hornet trillat av. Och varför skulle den drämma huvudet sitt allra hårdaste i ett träd, om den inte tränade RC? sa Spunk med nåt slags ”I rest my case”-tonfall.

Ja varför skulle den göra det, vavava? sa Pôppet med en tågvisslas intensitet, men jag tyckte mig sakna en lokomotivförare bakom den ångtågsratten om jag ska vara ärlig.

Jag är inte säker på att rådjur tränar RC, viskade jag tyst så det nästan inte hördes, för att inte tumma på internetsanningsregeln.

Åh? Ja i så fall är ju det här alldeles obegripligt, sa Pôppet och vände blicken mot Spunk.

Ja då vet jag inte heller, vad menar du skulle ha hänt i så fall? sa Spunk och vände blicken mot mig. Eller, mer att hon spände ögonen i mig, skulle jag vilja kalla det för.

Ja.. ehh… alltså rådjur tappar hornen lite nu och då. På vintern. De gör bara det. Sen växer de ut igen, sa jag och gjorde en hokus pokus-gest.

Låter konstigt, sa Spunk och kisade med ögonen som om hon inte trodde alls på vad jag sa.

Jättekonstigt, sa Pôppet eftersom Spunk sade så.

Låter mer troligt att det är ett RC-horn faktiskt, sa Spunk.

Mer troligt absolut, sa Pôppet och sneglade på Spunk medhållande.

Men alltså. Spring och lek i mossan istället, sa jag med ett fingerpek på mossan lite längre bort.

Apselut, sa Pôppet och sprätte iväg omedelbums för det är sån hon är.

Hur är det med din bula förresten? sa Spunk kanske omtänksamt, jag var inte riktigt säker faktiskt.

Jotack, den är bättre idag, sa jag och petade på min bula i pannan med ett tillhörande ”Aj!”.

Och du tränar RC eller? Vet du vad en bula i huvudet kallas för hos en person som tränar RC? sa Spunk med det där ”I rest my case”-tonfallet igen.

Fast den här bulan fick jag ju när jag stängde bakluckan på bilen, sa jag och tillade med ett visk, och råkade ha huvudet i vägen, vilket kan hända vem som helst.

Vi kan säga så, sa Spunk och nickade på låtsas. Sen sprätte hon iväg i mossan också.

För ett ögonblick så blev jag lite orolig över varför Spunk kände sig nödgad att fråga om jag tränar RC. Jag hade hoppats på att hon själv visste om det, eftersom hon samt Pôppet är en essentiell del i den träningen.

Men sen bestämde jag mig för att jag kanske hört fel, eftersom min RC-baklucke-bula i pannan är rätt stor och den eventuellt bula-tillhörande hjärnskakningen måhända påverkat mitt hörande.

Så tror jag det är, tänkte jag högt för mig själv och bestämde mig för att googla om hörandet påverkas av en RC-backlucke-bula. Fast googlar sånt viktigt gör jag efter att jag postat det här inlägget.

För allt som står på internätet är sant, det har jag läst på internätet.

No comments yet

Kommentera

