Skip to content

…som bara valpar gör.

17 augusti, 2013

Något jag verkligen passar på att njuta av, nu när jag äntligen har en valpgrej i huset, är de speciella saker som bara valpar gör. Och som ser så ögonfröjdigt och sötnötigt ut.

Till exempel när valpen poppar runt över hela gräsmattan sitt allra valpfortaste, runt runt, och sen helt plötsligt upptäcker valp-pyret att hon blev jättetrött och så plumsar hon ner i gräset och somnar på en mikrosekund.

Sen vaknar valp-pyret och poppar vidare som om inget hänt.

Alltså, det där är så valpsött, säger jag med en tindrande suck och bara tittar på underverket som plötsligt snarkar och sover bland klöverblommorna i den oklippta gräsmattan.

Bah. Barnsligt, säger Humlehunden som inte gillar när gräset är oklippt och inte heller gillar det där konstiga, lurviga fartbumpet som dyker upp än här och än där när man som minst anar det.

Och sen är det det där speciella valpstolta kroppsspråket som valpen har när hon har ”fångat” någonting, gärna någonting som är alldeles för stort, och hon bär iväg med saken i munnen fastän hon nästan tippar över.

Alltså, det där är så valpsött, säger jag med en tindrande suck och bara tittar på underverket som stolt släpar och drar med sig ”bytet”.

Mäh? Är inte det där någons sko? säger Spunk förvånat och lägger gärna till att hon minsann inte får släpa med sig någons sko bara sådär.

Sånt viktigt passar jag på att njuta av, allt valpspeciellt som är sött, för valptiden går så snabbt.

Tack och lov att valptiden går snabbt, för de där piraya-valptänderna leker man inte med, muttrar Humlehunden och gnuggar sig om örat.

Nä. Må hon tappa de där symaskinsnålarna till gaddar blixtfort, instämmer Spunk och gnuggar sig om svansen.

Och själv sitter jag bara och tittar och njuter av det där lurviga knytet som ploppar runt på gräsmattan som om det inte fanns ett enda bekymmer i hela världen. Och jag gnuggar mig lite om ena handen under tiden. Den är märkligt rödprickig, nämligen.

DSC01917_1

6 kommentarer leave one →
  1. 17 augusti, 2013 16:09

    Skrattar gott! 😀
    Stackars er! Eller… Näää! Inte det minsta synd om! Inte dig själv i alla fall, som har vett att njuta av alla stolliga valpigheter.
    (Sitter o minns min Teddy – han tuggade tomma rullar med frenesi. Sådan frenesi att han en gång slocknade i mitt knä, vaknade 45 min senare – och spottade ut en bit rulle… Undrar hur torr i mun han eg kände sig…)
    PUSS på öra resp. svans härifrån!

  2. 17 augusti, 2013 20:29

    Min valp är född 28/3 och är inte längre så liten. Men valpig och äventyrlig är han allt ändå. Och skor är något speciellt, det bara är så…

  3. Anita permalink
    17 augusti, 2013 22:00

    Så sött, jag blir lite valpsjuk 🙂
    Valptiden går verkligen fort, fortsätt njut.

  4. Åsa Nilsonne permalink
    18 augusti, 2013 07:40

    Vi njuter med dig, på säkert avstånd från de små sylvassa – tack!

  5. 18 augusti, 2013 23:29

    Hon ser verkligen tokglad ut också 😀 Underbart!

  6. 19 augusti, 2013 00:11

    Ser nog lite full i fan ut – och är nog det också… Kramis!

Kommentera

