Skip to content

Enkla baksporrar. Phu.

8 augusti, 2013

Folk som säger att lycka inte kan köpas för pengar har aldrig köpt sig en valp.

I’m just sayin’.

För det här är minsann en luddig liten bit lycka i ett nötskal.

Redan efter någon timme här hemma, så plumsar hon runt i regnet i trädgården, poppar över köksgolvet, tingelingar på gräsmattan eller valpsnarkar i soffan som om hon alltid bott här och att allting är så självklart.

IMG_0023

Vi har även hunnit med att klippa klorna (enkla baksporrar, tack gode gud) och ta en rejäl dusch för att bada bort resedammet. För trots allt så reste hon hela dagen igår, både med flyg, tåg och bil, ända från Frankrike.

Och sprakvalpen bara hängde med och log med hela kroppen och viftade på svansen och sprattlade och stod still och sprattlade igen. Och hon passade på att skaka till om hela sig självt, som den nybörjarhund hon är, när hon var som mest intvålad i duschen, så det flög skum överallt som en gräddig hagelstorm och hela badrummet blev vitprickigt och jag med.

Efter duschen så passade hon på att torka sig med trasmattan i hallen. Såklart. För hon är ju en valp. En berger des pyrénées-valp. Och di gör till exempel sånt.

IMG_0062

Une exceptionnellement grande serviette! fnittrade hon så beundrande storögt att man verkligen fick tillfälle att förtjusas över hennes ovanligt übervackra och tok-knäppigt blå ögon.

Och jag bara nickade och log alldeles valpförälskat åt vadhelst hon fnittrade fram, och tänkte att jag får inte glömma att fräscha upp min skolfranska så jag förstår vad i fridens namn hon pratar om.

Och jag får heller inte glömma att  plocka bort lite mattor.
För jag har ju en valp i huset. En berger des pyrénées-valp.

*ler stort och lyckligt*

 

8 kommentarer leave one →
  1. 8 augusti, 2013 17:42

    Låter som en alldeles väldans trygg och go’ liten tös!
    Får jag fråga hur gammal hon är? Jag har ju inte sett sådana där fnittrande popp-pryttlar förut 🙂
    Och vad tycker ”storasystrarna”?
    Bara för att vara lite besvärlig alltså…
    Fler pussar till henne o de andra!

    • 8 augusti, 2013 19:48

      Hon är lite drygt tre månader 🙂
      Spunk brukar inte vara särskilt intresserad av hundar hon inte känner, så hon tycker än så länge att valpen är väldigt onödig och väldigt mycket i vägen… Men Humlehunden, som är världens bästa valp-kompis, gillar henne 🙂

      • 8 augusti, 2013 21:06

        Tack!
        Även om jag (vilket är det bästa för alla ev. inblandade…) har insett att det inte är en ras för mig så ÄR jag tokförälskad! ;D
        Och du beskriver så bra!
        Så som en som är mycket förtjust i att lära känna nya raser, jämföra med andra och så läser jag med stort intresse.
        Simon o Petrus hälsar till Spunk, att A var visserligen inte PYTTEvalp (7 mån) när han kom hit, men nog var han både i vägen och onödig till max… I någon mån går det över….
        Ännu fler pussar! 🙂

  2. Anita permalink
    8 augusti, 2013 19:55

    Vad roligt! Hon är jättesöt.
    När jag kom hem med Eros, var Titus väldigt avvaktande. Jag såg på honom hur otäck valpen var i hans ögon. Nu är de bästa vänner.

  3. 8 augusti, 2013 21:03

    Åhhh! Vilken goding… Kramis

  4. Åsa Nilsonne permalink
    8 augusti, 2013 22:50

    Trés jolie, trés mignonne, trés amusante – félicitations! Men så oemotståndlig! Impad av mattbilden, hoppas få se många, många fler!

  5. 9 augusti, 2013 12:15

    Alltså, hon är verkligen toksöt! Framförallt när hon flyger runt 😀

  6. 9 augusti, 2013 12:50

    Åh men kära nån vilken sötnos!

Kommentera

