Skip to content

– Äsch trams, sa jag.

6 augusti, 2013

Näst sista dagen på sommarkollot för Popping idag, vad ska vi hitta på? Långrunda i skogen med lunch i det gröna kanske? sa jag till HumleSpunkarna och Popping i morse, samtidigt som jag spanade efter min jättebra picnic-långrunde-ryggsäck.

Är det redan dags för sommarkolloavslutning i morgon? sa Popping förvånat.

Jopp, det är det. Tiden går fort när man har roligt, sa jag med ett ögonblink.

Så efter i morgon blir det bara vi tre igen? sa Spunk och pekade på Humlehunden, sig själv och mig.

Vad ska vi i så fall göra med den extra matskålen som Popping haft? Slänga den i soptunnan? sa Humlehunden som den praktikern hon är.

Nej det tycker jag inte, sa jag.

Men den kommer vi väl inte behöva nåt mer? sa Humlehunden och lade ena ögonbrynet lite misstänksamt på sned.

Man vet aldrig sånt på förhand, sa jag väldigt mystiskt.

Jag vet heller aldrig saker på förhand, vi är nog lite lika så, sa Spunk förstående.

Hmm…. nä. Jag tror hon vet nåt som inte vi vet, sa Humlehunden och kisade med ögonen ännu mer misstänksamt.

1Äsch trams, sa jag. Nu letar vi upp ryggsäcken och skuttar ut i skogen istället.

Nu bytte hon samtalsämne. Hon vet absolut något som inte vi vet! utbrast Humlehunden konstaterande.

Men varför säger hon bara lite och inte allt? Är det sånt här som kallas för Cliffhanger? sa Spunk med ett frågetecken.

Nä, sa Humlehunden, en Cliffhanger är när du försöker hoppa upp på en för stor sten och blir hängandes på kanten.

Ahh… sa Spunk och nickade begripande.

Och sen plumsade vi ut i skogen allihop och picnickade och fnittrade skogsagility och njöt av de söta vildhallonen och de sista blåbären och så tog vi ett dopp i sjön också. Bara för att vi kunde.

 

No comments yet

Kommentera

