Skip to content

Dagens…

15 juni, 2013

…inte helt oväntade upptäckt
Popping är verkligen ett original. Jag både gapskrattar och kliar mig i huvudet, om vartannat. Fast mest gapskrattar. Och kliar mig i huvudet också.

…lyx
Se livestreamad SM-agility, riktigt bra filmad och med kommentatorer. Känns nästan som man är där. Jag tjoar ungefär lika högt som om jag satt på läktaren, i alla fall.

…häftigaste
Se Lag 3F köra järnet i lagfinalen i eftermiddags. Jag fick nästan gnugga mig i ögonen av beundran och imponering, vilken agility de bjöd på! Vacker och vågad agility, så häftig och med en galen plattan-i-mattan-attityd! Jag kan nästan svära på att jag kände vinddraget i kalufsen, hela vägen hem till mig. (Eller så var det för att jag hoppade upp och ner i soffan.)

…Spunk
Jag är så galet kär i min hund. Idag också. Hon är makalös och underbar. Vilket träningspass vi hade idag, jag bara går runt och ler när jag tänker på det.

…hönslycka
Klippning av agilityplanen stod på schemat, vilket innebär att några skottkärror med gräsklipp tippades serverades inne i hönsgården, till hönsens stora, stora förtjusning. Jo, förtjusningen är jättestor, och det låter så hjärtinnerligt fint när de sprätter och kacklar och mumsar gräs, alla tillsammans.

…önskning
Hoppas banorna från SM kommer ut på nätet jättesnabbt.

…cirkellek
Idag utökade vi Popping-cirkellekarna med lite framförbyten och bakombyten. Jajamänsan, sa Popping och svängde än hit och än dit och tyckte att det var förtokat roligt. Så pass roligt att hon passade på att ta den jätteläskiga sexmeterstunneln ett par gånger också, i pur förtokning.

…tråkiga
Jag måste prata med Popping om Humlehunden. Om att hon inte får ha ihjäl henne. För det går för vilt till emellanåt, trots att jag försöker passa och hejda upp det, och trots att Humlehunden lite nu och då vrålar med sitt getingvrål åt Popping att hitta nåt annat att göra än att stampa på Humlehunden. Igår linkade Humlehunden på tre ben, om man säger så. Vi måste prata om det här, Popping och jag.

…mygga
Det är så mycket mygg just nu att de inte får plats i skuggan allesammans längre. Nu finns de även i solskenet. Ingenstans går man säker. Äsch rackarns.

…väder
Ljuvligt.

…långprommis
Ska jag ta nu, tillsammans med fnitter-HumleSpunkarna och knäpp-Popping i det ljuvliga sommarvädret.
Turgumma, jag? Jappelijapp.

No comments yet

Kommentera

