Skip to content

Man ska bara vara och göra, istället för att oroa sig i onödan.

13 juni, 2013

En sak som jag funderade på, inför en tredje hunds hitflytt, var hur vi skulle få plats i soffan om senkvällarna. Sånt viktigt oroade jag mig lite för, i förväg.

Två hundar är ju plättlätt att få plats med – Humlehunden på ena sidan och Spunk på den andra.

Men hur skulle jag göra med TRE hundar? Jag har ju bara två sidor, höger och vänster om mig. Hur skulle vi få plats, tre snarkandes och sovandes hundar och jag, ihop?

Men det var ju verkligen inga problem.

Humlehunden ligger till vänster om mig, Popping till höger om mig, och Spunk hittade en tredje sida på mig självtet och ligger tvärs över hela magen på mig. Och så har jag datorn balanserandes ute på knäna. Nemas problemas kan man säga, om jag håller  mina armar lite böjbart opp i luften när jag ska surfa.

(Min vänsterarm domnar lite nu och då, och jag har några konstiga ryckningar i höger-lillfingret. Och jag får sträcka mig lite avigt när jag ska nå sifferraden på tangentbordet, men hur ofta använder man sifferraden liksom?)

Så det var verkligen inga problemas, what so ever, att få plats med TRE hundar. Hundarna sover och snarkar så gott i soffan så. Alla vi tillsammans.

Så vad lär jag mig av det här? Jo. Ibland oroar jag mig för saker, helt i onödan. Man ska bara göra och vara och uppleva, istället. Det mesta löser sig, liksom.

(Jag tänker inte avsluta det här inlägget med en siffra för jag tror inte jag når den raden. Mina armar krampar.)

2 kommentarer leave one →
  1. Anita permalink
    13 juni, 2013 22:41

    Det låter helt fantastiskt 🙂
    Helt klart värt lite armkramp.

  2. 13 juni, 2013 23:31

    Och nu fick jag jag lite skrattkramp när jag läste det här. 🙂

Kommentera

