Skip to content

…om jag ska se till höjden på rätt-upp-i-luften-hoppet.

12 juni, 2013

Popping hoppar upp i morgonsoffan i ena änden, och börjar tassa lite fint poppa livligt genom kuddar och filtar för att ta sig över till andra änden. Men det hon inte ser, mitt i det där poppandet, är att Humlehunden ligger bakom en kudde och sover.

Popp popp, säger Popping och trampar till, rätt på Humlehunden.

Vafalls?! En Popp-tass rätt i mitt huvud?! Döö Popp-tassen, döö! fräser Humlehunden och flyger upp bakom kudden för att sätta Popping på plats. För man trampar faktiskt inte på en Humlehund ostraffat, om man frågar Humlehunden.

Och Popping far rätt upp i luften, väldigt överraskad över att kudden rörde på sig. Eller överraskad över att något fanns bakom kudden. Fast hon blev inte särskilt rädd egentligen. Mest överraskad tror jag, om jag ska se till höjden på rätt-upp-i-luften-hoppet.

Du kan lägga dig  här borta istället, säger jag till Popping som gärna vill undkomma den morgonhumörigt ilskna, levande överraskningskudden a k a Humlehunden, och kommer gärna och lägger sig på kudden jag pekar på istället, bredvid Spunk.

Snacka om att hon blev jättejätterädd när jag sa till henne, jag är verkligen farlig som tusan när jag sätter den sidan till, mumlar Humlehunden för sig själv och rullar ihop sig bakom kudden igen och somnar med en suck.

Mhmm… säger jag och tänker att jag säger inget om nåt så har jag inget sagt.

Och ni har kuddar som rör på sig, menar du? viskar Popping storögt till Spunk.

Ett sommarkollo är lite som Lustiga Huset, fullt av överraskningar sirru, svarar Spunk med ett gäsp och somnar om hon också.

3 kommentarer leave one →
  1. 12 juni, 2013 07:31

    Det verkar vara lite mer livat i Villa Humlespunk sedan Popping dök upp på sommarkolla. 🙂

  2. Åsa Nilsonne permalink
    12 juni, 2013 08:51

    🙂

  3. 12 juni, 2013 20:57

    Nu har jag kollat under varenda kudde här hemma men inte hittat en endaste liten humlis… Kramis!

Kommentera

