Skip to content

Om vi lärt oss något, på denna första Popping-dag?

10 juni, 2013

Vad vi har lärt oss första dagen med Popping?

Jo.

Humlehunden har lärt sig att inte stå still på gräsmattan där Popping har tänkt att springa. För då blir man rugbytacklad, och Humlehunden brukar inte uppskatta rugby till vardags, fast det gillar Popping för hon är lite internationell säger hon.

Popping har lärt sig att inte sno saker av Spunkprylen, för sånt uppskattas verkligen inte av Spunk. Det är inte säkert att kunskapen är varaktig dock, hon lär försöka samma sak i morgon igen, om jag förstått saken rätt. (Göra först, tänka sen.)

20130312-0851-800x600Jag har lärt mig att kika över axeln på promenaderna när Popping är med. För rätt som det är så kommer hon farande i någon slags hemlighetsfull överljudshastighet och brakar rätt in i knävecken på en så benen nästan viker sig. Som en liten överraskning, kan man säga. Hon är full av överraskningar, den där Popping. Turligt nog.

Spunk tror jag inte har lärt sig någonting, hoppas jag. För jag lärde mig nämligen en sak till, som för att balansera upp att Spunk inte lärt sig någonting idag. Och det är att hålla i frukostmackan.

HumleSpunkarna brukar inte kasta sig upp i luften för att försöka sno min frukostmacka ur handen på mig. Men sånt viktigt kan Popping. Och det är ju inte så konstigt tänkt egentligen, för hon är på ett helt nytt ställe och kan ju inte veta att middagen kommer serveras senare i kväll. Hon kanske tror att hon aldrig mer kommer att få mat. Och då är det ju väldigt klokt att flyga upp i luften för att försöka norpa en frukostmacka ur handen på någon och spara frukostmackan som matsäck för inmundigande senare under denna märkliga utflykt.

Man serverar faktiskt mat på sommarkollo, viskade Humlehunden informativt så att Popping inte skulle sno min frukostmacka, samtidigt som Spunk nyfiket tittade på hela spektaklet och förhoppningsvis inte lärde sig någonting nytt alls.

Så. Jag ser redan fram emot morgondagen, och det ska bli ytterst spännande att se vad vi lär oss för nytt i morgon, allihop.

7 kommentarer leave one →
  1. Anita permalink
    10 juni, 2013 17:13

    🙂

  2. Sussie & jyckar tre... permalink
    10 juni, 2013 17:38

    Härligt 🙂

  3. 10 juni, 2013 17:57

    Och vem är Popping undrar jag som tydligen inte als följt med den sista tiden? 🙂

    • 10 juni, 2013 18:00

      Hon kom hit för att vara på sommarkollo här i sommar, kolla inlägget från tidigare idag 🙂

      (Och jag har inte bloggat på ett tag, så det har inte varit mycket att följa med på ändå 😛 )

  4. 10 juni, 2013 19:16

    Då hälsar vi Popping väldigt mycket välkommen till bloggvärlden och vill veta allt om vad hon gör på kollo!

  5. 10 juni, 2013 19:59

    Så härligt med aktivitet i Humluspunkbloggen igen. 🙂

  6. 10 juni, 2013 23:36

    Vilken kanonbra idé med sommarkollo! Det blir spännande sommarläsning! Kramis!

Kommentera

