Skip to content

Om det inte blev som man tänkt sig, så får man tänka om.

10 juni, 2013

Alltså, det här blev ju inte som jag tänkt, sa jag med lite plutande underläpp, efter senaste tidens förhoppningar som inte blev så rätt som jag tänkt.

Om det inte blev som du tänkt så får du tänka om tills det blir rätt. Det är inte svårare än så faktiskt, sa Humlehunden.

Tänka om tills det blir rätt, säger du…? mumlade jag lite ohörbart fast till Humlehunden i tanken.

Och det gjorde jag. Tänkte om. Och tänkte sommar och sol och vad jag skulle hitta på för roligheter. Och då kom jag plötsligt att tänka på Popping.

Jag vet! Vi ska fixa sommarkollo! sa jag och kände mig rätt-tänkt så in i tusan.

Vadå sommarkollo? sa Spunk och flärpte med ena örat.

Sommarkollo för Popping! sa jag jätteglatt.

Vem är Popping? sa Humlehunden frågande.

Popping är Sophies jättesprakiga unghund som för tillfället sitter och rullar tummarna hela dagarna. Jag är ööövertygad om att hon skulle tycka det var knaskul att få kika hit på sommarkollo i sommar.

Men varför, varför? sa Spunk och höll inte med mig lika mycket som jag höll med mig själv.

Mäh. Jag har ju tagit jätteledigt och är rastlös, sa jag till Spunk.

Och? sa Spunk.

Man pratar om understimulerade hundar, men aldrig någonsin om understimulerade hundägare. Och jag känner mig understimulerad, nu när jag tagit ledigt och allt. Jag tror bestämt att vi bjuder hit Popping på sommarkollo, sa jag och kände mig väldigt mycket mindre understimulerad bara av att tänka på det.

Mäh bah, sa Spunk.

Snacka om att tänka rätt när man tänker om, om det nu inte blev som man tänkt sig från början, sa jag förnöjt.

För så blev det. Idag har vi hämtat Popping, och hon ska få vara på sommarkollo i Villa HumleSpunk hela, hela sommaren.

Och tittar ni noga på bilden, så ser ni att det poppar om hela henne. Och hon har nästan aldrig alla fyra tassarna i golvet. Det är därför vi kallar henne Popping. Åtminstone här i bloggen.

392766_10200968786045543_1565118841_n

4 kommentarer leave one →
  1. Ingela permalink
    10 juni, 2013 11:18

    Vilken kanonbra idé! Vad kan vara roligare än att åka på kollo?

  2. Maria Dahlin permalink
    10 juni, 2013 13:09

    Superbra ”omtänkt” 😉 Lycka till med sprakandet!

  3. Sussie & jyckar tre... permalink
    10 juni, 2013 16:58

    Låter ju som en sprakande idé 🙂 undrar bara hur långt detta sommarkollo kommer att bli, en härlig vovva det där 😉

  4. 10 juni, 2013 23:34

    Åh! NU blev jag avundsjuk… Kramis!

Kommentera

