Skip to content

Små saker som gjort mig glad idag?

21 maj, 2013

<o> Humlehunden till exempel. Hon är väldigt liten och gör mig väldigt glad. Det gör hon varje dag, i och för sig. Men ska jag skriva upp små saker som gjort mig glad idag är hon självklar på listan.

263390_10151492594889495_296946700_n<o> Att jag helt plötsligt har flera fina, fina bilder på mitt fina, fina Spunk. Såna bilder som nästan proffsfotografer har tagit. Såna proffsfotografer som kan ta bilder där man ser vad bilderna föreställer. I det här fallet Spunk. Såna bilder har jag. Man kan få kalla mig för ”turgumma” från och med nu om man vill.

<o> Att det doftar ljuvligt i skogen efter dagens regn. Ljuvligt och underbart, doftar det. Tänk att det var vinter-vinter-vinter och sen helt plötsligt blev sommar. Äntligen. (Vart våren försvann kan jag däremot inte svara på. Och det struntar jag i om jag ska vara ärlig.)

<o> Att Spunk verkar ha återvänt från de döda löpligheten och helt plötsligt kommer ihåg hur man fnittrar agility. Och vet vad en plockarm är igen. Till exempel så satte hon ett fyra-hinders-staket alldeles klockrent. Med både tråckel-push och tråckel-pull och med sveparm för att springa vanligt staket. A’la klassiskt Spunk-sprak. Helt plötsligt ser jag ljuset i tunneln och hoppas på att hon kommer sluta löpa så småningom den här gången också. Mitt älskade Spunk.

Namnlös<o> Att Kees Stoel gillade en av mina banor jag lagt ut på FB. Jo, det blev jag faktiskt glad över. Som tusan. För Kees Stoel ritar riktigt bra banor tycker jag, han ritade bland annat banorna till Agility VM 2012, och äger liksom. Och han lajkade min bana. Hallå! *starstrucked*

<o> Att jag har plockat gullvivor och liljekonvaljer på en och samma promenadrunda. Och smultronen blommar alldeles vita längst med grusvägarna här på landet. Och syrenerna börjar slå ut. Och hela sommaren ligger framför oss.

<o> Att jag ska få träffa bergervalpar igen, och  sniffa på deras mjuka valppäls och bli tuggad om fingrarna av vassa valptänder och kasta små pussljud i luften och bli alldeles ännu mer valpsjuk. Fast inte förrän på torsdag. Men det kan man ju få bli glad över redan idag också.

Vad för små saker har gjort dig glad idag?

7 kommentarer leave one →
  1. 21 maj, 2013 20:43

    Låter som flera trevliga saker att vara glad över! Är så svårt ibland att uppskatta de små sakerna, tycker jag.
    Idag blev jag glad över det fina vädret, att det gick så bra på ett prov och Hugo förstås! Och så är jag så glad över att jag ska få hälsa på min blivande valp om två veckor (känns som en evighet bort, men åh vad jag längtar!)

  2. 21 maj, 2013 20:48

    Äh, jag är rätt glad bara av att flocken är samlad och att vi träffar en och annan goding på promenaderna! Jag blev riktigt glad också när jag klickade på den pyttelilla Spunkbilden och hon plötsligt fyllde hela skärmen! Jätteglad alltså! Kramis!

  3. 21 maj, 2013 21:01

    Och jag har minsann blivit glad av alla tre inlägg som skrivits på den här bloggen idag. Fast det kan ju inte räknas som små saker precis. 🙂

  4. Åsa Nilsonne permalink
    22 maj, 2013 08:39

    Jag blir ibland så glad och tacksam över att jag kan röra mig, springa uppför en trappa, lyfta saker som är lite halvtunga, så var det även igår. Blev glad över en vän som jag åt middag med, och så förstås över de små damerna som är roliga till och med när de inte är så roliga…

  5. Karin permalink
    22 maj, 2013 10:08

    Idag blev jag glad av min lilla kanin. Han hoppade ut ur buren (som är en hage av kompostgaller) och sen försökte han mumsa på mina nymålade tånaglar. Inte normala saker att bli glad över kanske, men jag blev det ändå!

  6. Jenny o Brio permalink
    25 maj, 2013 10:58

    Idag (fast alldeles försent för att vara på er dag) är jag glad över att Brio har hittat en alldeles ny reservmatte, som kanske, kanske kan fundera på att adoptera honom. Om hon gör det skulle jag bli glad, för han trivs så bra där (vilket han inte gör hema hos oss pga en alldeles för burdus fröken G). Åsså finns det en massa andra små saker att bli glad åt, som att jag faktsikt tycker att jag är BRA på att vara glad åt små saker 🙂 Trevlig helg! Fantastiskt fina valpar i inlägget efter detta! Att det fanns så många olika färger på fnittervovvar visste inte jag 🙂

  7. 29 maj, 2013 21:44

    Idag blev jag glad att den sprängande huvudvärken jag hade i morse försvann och glad över att jag lyckades med både jackos och tyskar på Allerkursen. Så blev jag glad över att det slutade regna och man kunde springa på agilityplanen i t-shirt 😉
    Allra gladast blev jag nog (det blir jag varje dag) över att jag har fått en sån söt liten goding som Drömma, som förgyller alla mina dagar och alltid hittar på något bus eller hyss!

Kommentera

