Skip to content

Jag har rätt bråttom också, sa Spunk.

21 maj, 2013

Åh vad jag älskar ”min” ras. Berger des Pyrénées. Och hemkommen från den årliga rasträffen, där man hela helgen varit omgiven av bergers i alla möjliga former, stort och smått och lurvigt och lagompälsat och sprakigt och färgglatt, så älskar jag rasen om möjligt ännu mer.

Fast mest älskar jag såklart Spunkprylen.

Du var verkligen finast av dem alla, sa jag till Spunk när vi åkte hem.

Såklart jag var, svarade Spunkprylen för hon har väldigt gott självförtroende.

Och fastän du löpte så var du jättefin i årets KM i agility, sa jag.

Jag gjorde vad jag kunde, men det är inte så lätt när du klantar till alltihopet, sa Spunk.

För jo, när det gäller Agility-KM så klantade jag nog till det på alla sätt man kunde. Till exempel så diskade jag oss redan innan vi startat, eftersom vi sprakade iväg innan domaren blåst startsignal.

Fast har man bråttom så har man, sa jag tävlingsorutinerat.

Jag har också ganska bråttom sådär till vardags. Vi är nog lite lika så, svarade Spunk.

Vi är nog det, sa jag.

Spunkprylen blev förevigad på bild av de underbara fotograferna Veronica och Leona. Fantastiska bilder som jag är så glad över att få ta del av, tack för dem!

Mitt vackra, fina Spunk. *tok-kär*

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

6 kommentarer leave one →
  1. Åsa Nilsonne permalink
    21 maj, 2013 08:15

    Viiilka fina bilder…
    och man kan ju ha väldigt kul även när man diskar sig eller klantar till det …

    • 21 maj, 2013 08:22

      Vi hade roligt som tusan och Spunk var jättefin, trots löp och värme, men jag fixade till disk i båda loppen. Fast det är inte alltid som resultatet på pappret är detsamma som fnitterhalten i verkligheten. 🙂

  2. 21 maj, 2013 08:36

    Underbara bilder är verkligen förälskad i rasen funderade på en för många år sen kanske dags att ta upp den funderingen igen 🙂

  3. 21 maj, 2013 10:57

    Om man bortser från disken så är jag helt säker på att ni var både snyggast och bäst på banan. 🙂

  4. 21 maj, 2013 20:58

    Kanonsnygga bilder! Kramis!

Kommentera

