Skip to content

– Du, sa jag med min hemlighetsfulla piratröst, det är nåt ännu bättre.

16 maj, 2013

Den här löplojigheten tycker varken Spunk eller jag är särskilt kul faktiskt.

Eller, jag vet inte om Spunk lägger märke till att hon är löploj förresten. Hon sover mest.

Jag tror jag får ta till det tunga artilleriet om här ska fnittras, sa jag till Humlehunden med ett pek mot snark-Spunk, och Humlehunden höll med. För hon vet att ”det tunga artilleriet” med säkerhet är nåt alldeles förgalet roligt, och ska Spunk fnittra med ”det tunga artilleriet” så kommer Humlehunden också att få göra det.

Om ”det tunga artilleriet” innebär jättegod leverpastej till exempel så är jag hel-med, sa Humlehunden och nickade med hela kroppen.

Du, sa jag med min hemlighetsfulla piratröst, det är nåt ännu bättre.

För äntligen hade jag fått till en pryl-kidnappning på Dogmania igen, och nappat tag i di där grejorna som Sofia rensat lagret på häromsistens (haha). De där überhäftiga grejorna som jag suktat efter i hela fyra veckor nästan. Men nu fanns de inne på lager igen. De überhäftiga grejorna. Och då hade jag snabbnappat dem, innan de såldes slut igen. Blixtfort, hade jag gjort det.

Va? Ännu bättre än leverpastej? sa Humlehunden storögt och lite hissnande och undrade om det verkligen var möjligt.

Japp, sa jag. Ännu bättre.

Och så tisslade och tasslade jag med min påse och plockade upp…

AirDog Squeaker BallsTitta! Squeaker-bollar! sa jag och plockade upp hela tre stycken och försökte mig på en jonglering.

Du är inte så bra på att jonglera, sa Humlehunden oimponerat när jag strösslade Squeakerbollar över hela agilityplanen.

Men de är förtusat multifunktionella, för de kan överrasknings-pipa, sa jag och klämde Squeakerbollen på magen.

Vah? Herregyyyhhh! eko-pep Humlehunden förtjust.

Jag vet, jag veet! sa jag och pep med bollen lite till. Och Humlehunden tyckte att det var så roligt så roligt, sådär så hon nästan förfipplades av lycklighet, och satte genast igång att swischa över agilityplanen med fötter som små kolibrievingar och plöjde tunnlar och svepte A-hinder som en jättefnittrig liten humla.

Vah? sa Spunk nyvaket och överraskat hon också när hon hörde pipandet, och kom springandes ovanligt olöplojigt. För ett pip är ett pip.

Pip pip, sa jag och klämde Sqeakerbollen på magen igen.

Ser duh?! sa Humlehunden med floffande öron i förbifarten till Spunk som förvånat tittade på. Den piiiper! Jag menar, bollar som piper. Som rullar och studsar – och piiiper!

Dra mig baklänges! sa Spunk väldigt, väldigt imponerat och plötsligt glömde hon att hon var löploj och sprakade tokvackert och ville väldigt gärna fnittra lite hon också.

Så det gjorde vi. Allesammans. Humlehunden, Spunk, Squeakerbollarna och jag.

En liten stund, för sen somnade Spunk löplojt under björken.

Är man i höglöp så är man, och det tar på krafterna, tror jag hon mumlade. Eller så var det ett snark.

Sen fnittrade bara Humlehunden, Squeakerbollarna och jag. Fast det är inte så bara när man tänker efter egentligen, även om Humlehunden är stor som… en och en halv Squeakerboll ungefär.

———-

Hemmabana (om jag kommer ihåg den rätt) med lite tunneltrio-inspiration hämtad från en av Jens Nilssons banor från häromhelgen.

hemmabana 20130515

3 kommentarer leave one →
  1. 17 maj, 2013 00:26

    En liten stund är mycket mycket mer en inget alls… Kramis!

  2. 17 maj, 2013 06:58

    De där bollarna är verkligen magiska. Både jag och båda ludden blir alldeles fnittriga när vi plockar fram dem. Men det vita luddets nya absolut bästa fnittergrej just nu är den här http://dogmania.se/kyjen-hard-boiled-softies. Han kan nästan dö för den faktiskt. 🙂

    • 17 maj, 2013 07:05

      Typiskt, den missade jag att kolla på. Då har jag nåt att beställa igen 😉

Kommentera

