Skip to content

I och för sig världens bästa sjuka, om ni frågar mig.

8 maj, 2013

Man får passa sig när man sitter och surfar runt på nätet. För om man klickar på konstiga länkar så kan man få virus i datorn.

Eller ännu värre. Man kan bli sjuk själv.

Jo. Sjuk i valpsjukan.

För bergervalpar är faktiskt det sötaste som finns, så är det bara. *helt opartisk*

Och om man råkar klicka runt på nätet utan att tänka sig för (eller så är det just det man gör) så kan man till exempel hamna hos SophieVallée des Voconces (världens bästa bergeruppfödare, tycker både Spunk och jag 😉 ).

Och på den hemsidan finns just nu bilder på en hel hoper ögonpraliner, eller bergervalpar som de också kallas.

Jo, en hel hoper. Fyra tikar och en hane.

Jag menar… berger des pyrénées-valpar.
Poil longer, svarta och harlekin.
Plumsiga och poppiga och alldeles, alldeles ljuvliga.
Och när man tittar på bilderna, så är det nästan så man kan känna hur härligt valpigt de doftar, om man skulle sniffat med näsan i valp-pälsen på dem.

Prova själva att klicka på länken. Men skyll inte på mig om ni blir sjuka. I valpsjukan.

I och för sig världens bästa sjuka, om ni frågar mig.

—>  Vallée des Voconces / I-kullen

Detta bildspel kräver JavaScript.

…och den här filmen kan jag sätta på repeat och bara titta på, om och om igen. Jopp.

8 kommentarer leave one →
  1. 8 maj, 2013 12:31

    Å Gud jag dör sötdöden när jag tittar på dem. Vill ha en harlekin. ❤

  2. 8 maj, 2013 12:49

    Åk nu genast och se om det inte är så att en av de där tikarna glimmar och gnistrar nåt alldeles speciellt för dig!

  3. Ingela permalink
    8 maj, 2013 13:01

    Det gör jag oxå, sätter filmen på repeat alltså. Man kan aldrig titta sig mätt på de små ljuvliga liven.

  4. Anita permalink
    8 maj, 2013 19:17

    Fullkomligt bedårande.

  5. Åsa Nilsonne permalink
    9 maj, 2013 09:09

    Misstänker att om man har litet bergertemperament själv så kan det bli litet för mycket av det goda med en likadan hund? Någonstans i en relation måste det väl finnas en broms. Elller så är den tanken bara ett skydd mot valpsjukan…

    • 9 maj, 2013 13:04

      En broms? Förstår inte riktigt…? *skrattar*

      Nä, tänk istället ”kaka söker maka” eller ”lika barn leka bäst” till exempel. Det blir så mycket roligare då 😉

  6. 9 maj, 2013 09:13

    Du är i alla fall snäll och ”laglydig” och följer ”lex Eva” som innebär att man ska varna ordentligt före visande av sådana där livsfarliga saker:) (Gäller här iofs i huvudsak amris-valpar, men även andra är ju förenade med STOR fara)
    Jösses! Så söta!
    Den där lille svarta som, särskilt, i början viftar på sin svans så ivrigt och preciiis hela tiden!
    Alldeles alldeles underbara!
    (Tur jag insett det inte är en ras för mig, även om jag önskar att det var för de verkar ljuvliga!)

  7. 11 maj, 2013 09:21

    En sån där borde du utan tvekan ha hemma tycker jag 😀 (och det tycker säkert Spunk också!)

Kommentera

