Skip to content

Hitta-porten-slalom och tråckla. Allt-i-ett.

5 maj, 2013

Om man vill kan man rita in jättemånga svårigheter i en och samma bana. Så blir det roligt svårt nästan överallt.

Gör man det så kan man upptäcka att Spunkprylen äger på staket och att push-tråckla, så det var inte alls svårt.

Och man kan upptäcka att jag suger på att pull-tråckla. Spunk äger på det fastän jag suger på det, för hon springer ju som jag pekar. Vanligtvis.

Och sen upptäckte vi att det är überbäst att ha en å bredvid agilityplanen när det är soligt vackra dagar som idag, så man kan ta sig ett dopp emellanåt.

Eller, Spunk upptäckte det. Inte jag. Än. (Men det kommer.)

Hur eller hur så var det oootroligt nyttigt att träna helt vanliga staket och tråcklingar och hitta-porten-slalom. Ooootroligt nyttigt.

hemmabana 20130427 staket o slalom

4 kommentarer leave one →
  1. 5 maj, 2013 18:29

    Hur många siffror kan man få plats med vid ett och samma hinder? *skrattar högt*

    • 5 maj, 2013 18:50

      Di kallas inte ”mässlingsbanor” för intet 😉

      Samtidigt tycker jag det är så skönt att bara ha med mig EN banritning ut på planen istället för fyra, så jag fortsätter plottra mina mässlingsbanor, haha 🙂

  2. 5 maj, 2013 20:12

    Jag blir alldeles yr och snurrig av att hitta rätt bland alla siffror, ringar, fyrkanter och färger! 😉 Fast de där banorna ser särdeles nyttiga och välbehövliga ut för mig och Ila. Så jag får nog ta och bygga upp och börja bringa reda i siffrorna, puh… =)

    • 5 maj, 2013 20:38

      Du kan ju skriva ut den och färgkoda de vita ringarna och fyrkanterna med till exempel rött och grönt. Då har du bara de svarta pluttarna att reda ut 😉

      …och det var pinsamt nyttigt att gå lite back to basics med staket och tråckel faktiskt. Tydligen har vi glömt det där med plockhanden, vet inte vad som hände där egentligen. Men skönt att upptäcka det på en träning, i alla fall 🙂

Kommentera

