Skip to content

Så många handlingsalternativ, så lite tid.

30 april, 2013

Fyndade en otroligt klur-rolig kombination i tre varianter, tysk sådan om jag gissar rätt, där man får fnittra både spännande slalomingångar/utgångar och dolda tunnelingångar. Och såklart lite hinderdiskriminering på balans och tunneln, och en massa annan spännande påhitt.

Den här kombinationen i de tre varianterna fnittrade vi hela två dagar i rad. Så rolig var den, att jag inte kände mig riktigt mätt på den efter första träningspasset. Vi ville på den igen, för att prova andra handlingsalternativ och andra vägar.

Bara i slalomutmaningarna till exempel – vad händer om jag högerhandlar jämfört med vänsterhandla? Ska jag skicka in på håll och passa slutet, eller tvärtom? Bakombyta eller fiska upp hunden i första porten?  Och var kan jag utmana hunden minst och mest? *roligt klur*

BildBildBild

No comments yet

Kommentera

