Skip to content

Genant som tusan, säger Humlehunden.

11 april, 2013

Hörlurs-sladden till min Ipod är lite, lite för kort för att jag ska kunna ha Ipoden i fickan samtidigt som jag har hörlurspluggarna i öronen.

Himmelens märkligt konstruerad längd på antingen min mellankropp eller på den här hörlurs-sladden minsann, säger jag tyst för mig själv och drar lite töjigt i sladden under HumleSpunkarnas och min promenad runt i skogen.

För ibland gillar jag att lyssna på musik när vi tar våra humlespunkiga långrundor, fast bara med en hörlursplugg i det ena örat. Det andra örat måste jag ha ledigt för att höra om det kommer en älg eller om Humlehunden sätter ett rådjurspoop i halsen och hostar och behöver en heimlichmanöver.

Men det är så dumt när jag glömmer bort att sladden är för kort och redan är ute i skogen när jag kommer ihåg att jag glömt bort det.

Men nöden har ingen lag. Är man musik-hör-sugen så är man. Och är hörlurs-sladden för kort för att ha i Ipoden när den ligger i jack- eller byxfickan, så får man helt enkelt hitta på andra lösningar.

Jag undrar om man inte kan… hmmm… säger jag och stoppar Ipoden i BHn med ett vips.

Men snälla nån, säger Humlehunden som promenerar lite fint vid sidan under tiden Spunk letar kottar i talltopparna tror jag.

Titta vad perfekt det här blev, säger jag Humlehunds-kommentars-ignorerande och promenerar raskt med viftiga armar omkring mig. Ipoden ligger superstadigt, och jag får inte ett endaste ryck i örat av den för korta sladden. Vilken toppen-idé.

Än kan hon, den här gumman, säger jag stolt och menar mig själv när jag säger ”gumman” fastän det känns lite konstigt för jag är ännu inte kort och krum och skrynklig med huckle på huvudet och förkläde på magen.

Däremot har jag en Ipod i BHn.

Och så promenerar vi en bit till. Och jag känner mig väldigt smart över att ha löst sladdproblemet så klurigt. Man kan till och med byta låt utan att plocka upp Ipoden ur BHn, upptäcker jag. Det är bara att trycka till, genom kläderna, så att säga.

Vad du är pinsam, suckar Humlehunden.

Vadå? säger jag och trycker på Ipodknappen för att bläddra fram till nästa låt.

Det ser ju ut som du går runt och petar på boobsen liksom, säger Humlehunden och himlar med ögonen.

Mäh? säger jag och byter inte låt precis just nu bara för Humlehunden sa så.

Genant som tusan, säger Humlehunden och kollar över axeln på sig själv för att se om någon tittar. Fast vi är ensamma i skogen, sånär som på en Spunkpryl som leker kurragömma med sig själv.

Genant? Och det kommer från någon som slickar sig själv i baken? säger jag frågande.

Om man är hund är det något helt naturligt, och naturligheter är såklart inte genanta, säger Humlehunden sådär snusförnuftigt så jag känner mig lite korkad kanske.

Åhå, svarar jag därför, i brist på bättre argument.

Men att stoppa en Ipod i BHn och sen gå runt och byta låt genom att peta sig själv på boobsen… nä. Det är genant.

Ahh… säger jag och känner att min jättebraiga idé kanske inte ska användas när jag går på Storgatan eller så.

Sen skuttar Humlehunden vidare på stigen och jag lyssnar i smyg på min Ipod i BHn och Spunk drar sicksackiga frivarv upp och ner för de soliga ekbackarna som nästan blivit snölösa, och så kom vi överens om att livet är ganska gott ändå.

7 kommentarer leave one →
  1. 11 april, 2013 21:38

    Guuuuuuuuu…så pinsamt! Påminner mig om när matten tyckte det blev för varmt med termobyxor och långkallingar en vårvinterdag och tog av sig termobyxorna och knatade vidare i bara kallingarna. Om man kunnat lösas upp i atomer då, så bra det hade varit!

  2. Åsa Nilsonne permalink
    11 april, 2013 22:04

    Och så blev livet litet längre igen, som det blir när man skrattar… 🙂

  3. Karin permalink
    12 april, 2013 07:39

    JAG tyckte det var en bra idé! Hur många gånger har man inte utnyttjat BHn liksom?! Typ på sommaren när man går runt helt utan fickor till exempel, för att kjolar ofta tillverkas utan sånna. Då har minsann kontanter, kort av olika slag och mobiler bott i BHn. Superpraktiskt!

  4. Maria permalink
    12 april, 2013 09:19

    Då är det skönt att vara utrustad med behag som kräver bysthållare storkel ica-kassar, man får med halva bohaget utan problem 🙂

  5. 12 april, 2013 10:04

    En fråga ställer jag mig ofta…
    Vad ska man egentligen HA mattar till så där ute i det fria???
    Serva mat och öppna dörrar, kan de inte nöja sig med det va’?
    Så slipper vi gå runt med skamset fällda nackar och låtsas som om vi inte känner dem…
    (Rudis upplevelse är ju också rena mardrömmen alltså!!!)
    PUSS!
    Assar

  6. 12 april, 2013 22:45

    Hm? Kanske en herrskjorta med fickor skulle passa bättre till Ipoden så Humlehunden slipper skämmas?

  7. Anonym permalink
    13 april, 2013 08:31

    Utmärkt lösning på problemet tycker jag. Varför får man inte klappa sig på sina fina boobs utan att det ska tas illa upp tro? Skrevkliande i offentlighet är ju helt ok för karlarna som det verkar 😉

Kommentera

