Skip to content

Sol och virvliga vindar, tack.

10 april, 2013

Sakta men säkert håller vi på att hacka oss igenom den osmältbara betongsnön och inlandsisen som belägrar agilityplanen. Och gräset som kommer fram därunder inlandsisen är… sig inte riktigt likt längre. Kladdigt och brunt, kan man säga. Ungefär så.

Troligtvis kommer agilityplanen vara fnittringsbar på riktigt igen framåt… maj?

Mycket sol och torra, virvliga vindar nu, tack.

Detta bildspel kräver JavaScript.

7 kommentarer leave one →
  1. 10 april, 2013 13:20

    Å vad jag längtar att få komma hem till dig och fnittra agility och sitta på fikabänken med en kopp kaffe och riktigt grotta ner mig i agilitynörderi med dig.

    Det var så länge sedan jag såg en riktig gräsmatta så jag har nästan glömt hur den ska se ut. Just nu får en brun, kletig yta mig att tro att det är så gräs ska se ut.

    • 10 april, 2013 13:40

      Jag med, ser fram emot fnittret ihop i sommar! 😀

      …och jag tänkte naivt att ”bara snön försvinner så kör vi”. Men hu vad fel jag hade. Lite, lite går det att fnittra mitt på den framskottade gräsplätten, men om man försöker sig på snäva svängar eller att typ… springa, så håller man på att halka ihjäl sig. Och gegga-gräset går sönder.

      Synd att man inte är välsignad med den fina egenskapen ”tålamod”, det här är ju olidligt.

      • 10 april, 2013 13:43

        Det är verkligen livsfarligt att försöka springa snabbt på det där så kallade gräset. Jag var på klubben i måndags för att träna och filma till kursen. Silvias kommentar var att hon tyckte jag rörde mig lite stelt och långsamt. 😉

        Önskar man kunde köpa tålamod på burk för det behövs mycket av den varan den här våren.

  2. 10 april, 2013 22:14

    Så där ser det ut i Julita också. Det är långt till barmarkssäsongen.

  3. 10 april, 2013 23:43

    Oj! Rena permafrosten… Kanske en majbrasa hjälper… Kramis!

  4. 11 april, 2013 08:23

    Men hua vad mycket snö! Det är ju mer snö på er agilityplan än vad det är utanför fönstret här hos mig.

  5. 11 april, 2013 21:00

    Meeeen! Fikabänken är framtinad så du kan ju sitta där och träna på fikatekniken så länge 🙂

Kommentera

