Skip to content

Nästan så jag flärpte om öronen också.

3 april, 2013

Efter att ha kollat livesändningarna från Gåsahoppet i påsk så var det ljuvligt att sno med sig lite Silfverberg-banskisser därifrån och åka till den stora inomhushallen i norr och fnittra. Och springa. Och fnittra.

Så där som det är meningen att man ska fnittra agility, tjoade jag till Spunk när vi sprang över konstgräset och Spunk flärpte med öronen och jag flärpte nästan med öronen också. Så roligt var det att få utlopp för lite uppbunkrat agility-pirr i kroppen.

Om nu ändå gräset kunde bli snöfritt och grönt här hemma någon gång, så vi kan träna lite mer regelbundet. Jag tror jag kan räkna på ena handen kanske båda händerna hur många gånger vi tränat i vinter. Och två händer är alldeles, alldeles för lite. Det är roligare att ha roligt än att ha tråkigt, om man säger så.

Så. Snöfritt tack. Det är ju ändå april nu.

Inget är så oälskat som gammal snö i april. Snacka om att vara en gäst som inte fattar när det är dags att tacka för sig.
Jonas Gardell

9062_449805325096618_546308776_n 540047_449805315096619_211803113_n

5 kommentarer leave one →
  1. 3 april, 2013 19:54

    Det märks att snödepressionen håller på att släppa. 🙂

  2. Anonym permalink
    3 april, 2013 21:20

    Silfverberg gjorde finfina banor i helgen!

  3. 3 april, 2013 23:27

    Jag är så glad att du berättar vad ni gör igen… Kramis!

  4. 3 april, 2013 23:28

    Åsså är jag jätteglad för den där lilla huvudfotingen är precis som jag känner mig… Krrrrrr!

Kommentera

