Skip to content

…och så snarkar de och jag tittar inte ut genom fönstret.

14 mars, 2013

Jag sitter skräddare i soffan med datorn framför mig och skriver. Humlehunden har virat in sig under filten bredvid mig och snarkar. Lite nu och då sveper hon till med svansen i sömnen.

Jag undrar vad du drömmer om nu. Något roligt tror jag, viskar jag tyst och kramar om henne med tanken, så hon inte vaknar.

Jag fortsätter skriva och känner en puff på andra sidan om mig, mot armbågen. Ett Spunk knuffar på min arm.

Vad har du på hjärtat? säger jag och tittar upp från datorn.

Inget särskilt, säger Spunk och puttar lite till under min arm och kryper sedan sakta men målmedvetet in under min arm och upp i mitt skräddar-knä och rullar ihop sig till en boll.

Tänk att du är så liten så att du faktiskt får plats i mitt knä om du rullar ihop dig. Inte bara så att du tror att du får plats i mitt knä, utan att du faktiskt får det, säger jag och stryker henne över örat.

Gäsp, svarar Spunk och slumrar till.

Tänk att just vi hittade varann. Vilken otrolig tur egentligen, viskar jag och burrar ner kinden i hennes mjuka päls. Och Spunk burrar tillbaka, med ett snark.

Och så sitter jag där i soffan framför den sprakande kaminen en stund och njuter av nuet tillsammans med två snarkande HumleSpunkar.

Och jag försöker låta bli att kika ut genom fönstret, så jag slipper se att det snöat två nya decimeter snö under natten. Det låter jag bli.

7 kommentarer leave one →
  1. 14 mars, 2013 09:36

    Å vad glad jag blir, ett nytt humlespunk inlägg! Det livade upp min dag. 🙂

    • 14 mars, 2013 09:40

      Alltså jag är så snödeprimerad så skrivlusten bara… omkom. Ska se om jag kan återuppliva den. Men det är inte lätt med all denna snö. *suck*

      • 14 mars, 2013 10:07

        Hade tänkt mig vår med barmark, sol och 15 plusgrader när vi får lämna sjukhuset. Har fått förberedande övningar av Silvia som jag vill hem och göra nu. Och då kom den här skitsnön ivägen kan man säga. Förhoppningsvis får vi åka hem idag! 🙂

  2. 14 mars, 2013 10:29

    Det låter jättemysigt 🙂 Själv ska jag försöka tvinga ut fröken W på morgonrastningsrunda nu… i minusgraderna som jag försöker ignorera :/

  3. Åsa Nilsonne permalink
    14 mars, 2013 15:28

    Finns inte mycket som går upp emot att få skriva med en liten hund tätt intill som snusar och drömmer av och till…

  4. 14 mars, 2013 17:20

    Wow! Tänk att få ligga i ett mjukt knä och få bloggen skriven medan snön yr runt knuten… Kramis!

  5. Anita permalink
    15 mars, 2013 01:57

    Just nu ligger jag i sängen med en hund sovandes mellan benen och den andra hunden ligger tryckt mot mitt ena ben, under duntäcket. Jättemysigt.
    Låter inget vidare med all snö, med en Spunk i knät kan man iaf glömma bort kylan en stund.

Kommentera

