Skip to content

– Då går vi väl då, sa jag.

14 mars, 2013

Jag vill faktiskt inte gå ut idag, sa jag snödeprimerat.

Men det vill jag, sa Spunk.

Jo. Jag vet. Då går vi väl då, sa jag och funderade på om jag kunde sno makens tennisracket som snösko.

– Tjoho! sa Spunk.

Och sen gick vi ut i det gråmulna, tjocksnöiga vintereländet. Längst med vägen låg isen gömd under snön och bara väntade på att få dratta omkull en, som en överraskning. Och inne i skogen var det pulsande som gällde.

Jag suckade och pulsade och kände mig så snö-färdig. Och Spunk sprakade och gjorde snöänglar med fartstreck och kastade snöbollar på sig själv oavbrutet.

Och jag log åt Spunks sprakande fast kände mig en smula uppgiven ändå, och Spunk storskrattade och lät inte ett bekymmer i hela världen komma åt henne där hon floffade runt bland alla älskade snöflingor. Vi var rätt olika så.

Sen bestämde jag mig för att leva resten av mitt liv så fromt och snällt och gott och förtjusande det bara går, så jag i mitt nästa liv kanske har den välsignade turen att återfödas som en brunbjörn. För det här ”gå i ide-konceptet” känns mer och mer lockande för varje snöflinga som faller. Faktiskt.

Detta bildspel kräver JavaScript.

5 kommentarer leave one →
  1. 14 mars, 2013 17:17

    Kors va de snöar hos er – lyckos! Kramis!

  2. 14 mars, 2013 21:28

    Men huuuuh vad snö! *ryser* Och hur i hela universum fixar du bildtext till bilderna i bildspelet? Sånt vill jag också kunna!

    • 14 mars, 2013 21:43

      Plättlätt. Det bara ploppade upp en textruta i botten på bilden innan jag publicerade. Nåt nytt gissar jag, har aldrig sett det förr. 🙂

      • 14 mars, 2013 22:05

        Då måste jag testa det nästa gång jag ska ladda upp lite bilder, när det nu råkar bli.. Är galet fotosugen men känns som om det inte finns jättemycket att fotografera :/

  3. Anita permalink
    15 mars, 2013 01:49

    Usch vad med snö, men jag måste ju säga att Spunk klär ii snö. Sötnos

Kommentera

