Skip to content

Och så blev hon två. Obegripligt.

7 mars, 2013

Tiden går fort när man har roligt, fnittrade Spunk och tjoade vidare mellan tallarna på skogspromenaden.

Och minsann att tiden går fort. För idag fyller Spunk hela två år.

Jag menar, två år? Obegripligt.

Nyss var hon ett litet fnittrigt ludd som tussade runt över vardagsrumsgolvet och bet folk i tårna.

Och nu har hon förvandlats till en mogen, vacker tik med balans och integritet och filosofiska kvällstankar.

Filosofiska kvällstankar, eller hur? sa jag till Spunk.

Tjoho, här ligger en döööd groda! Den äter jag upp! hojtade Spunk förtjust och hoppade upp och ner av lycklig prillighet.

Mogen så det förslår, sa Humlehunden och himlade med ögonen.

Ehh… jag har hört att Bergers mognar rätt sent? svarade jag och i smyg tog jag tillbaka vissa delar av vad jag nyss tänkt.

Och sen sprätte vi vidare genom skogarna. Spunk sprätte mest, för det är sån hon är. Sprättig och fnittrig och toksnygg och älskad och två år gammal.

Tänk bara, hela två år gammal.

Tiden går verkligen fort när man har roligt, sa jag för mig själv och höll med mitt goa Spunk jättemycket.

Namnlös

9 kommentarer leave one →
  1. Maria Dahlin permalink
    7 mars, 2013 20:10

    Så söt, så söt 🙂

  2. 7 mars, 2013 21:31

    Grattis på 2:års-dagen!! 🙂

  3. 7 mars, 2013 22:44

    Meh, så kan ju inte du lägga upp valpbilder när alla andra inte får det 😉 *Eetremt valpsjuk* Älskar hennes små strån i ansiktet, hon är så fantastiskt fin!

    • 7 mars, 2013 23:02

      F’låt. Jag bävade själv inför att öppna de mapparna med valpbilder, för att leta reda på en bild till blogginlägget, faktiskt. För jag visste vad som skulle hända.
      *ännu mer valpsjuk*

  4. 7 mars, 2013 23:18

    Ett fyrfaldigt voff för Spunk idag! Världens sötaste tvååring! Kramis!

  5. 8 mars, 2013 00:10

    Valpar är så ljuvliga. Njuter varje dag just nu. 😊

  6. 8 mars, 2013 07:29

    Grattis i efterskott till söta Spunk! 🙂

  7. Anita permalink
    8 mars, 2013 07:41

    Vilken sötnos.
    Min valp är fem år, hur gick det till?

  8. 8 mars, 2013 19:09

    Tokgrattis igen, bästa knäppSpunk! 😀

Kommentera

