Skip to content

Häftig och läskig på samma gång.

27 februari, 2013

Egentligen är det helt otroligt vad en hund kan gå med på att göra för galenskaper. Och vissa av de sakerna hundarna gör i den här filmen ser ju jätteläskiga ut i slowmotion.

Vilket ansvar man har som hundägare egentligen, att ta hand om sin hund. Träna den rätt för att klara av sin uppgift, och inte kräva för mycket utan alldeles lagom. Och att ha roligt som tusan under tiden.

Roligt som tusan, tillsammans.

Med det sagt så måste jag inflika att den här videon var jättehäftigt på sina ställen faktiskt. På sina ställen. Alldeles galet häftig.

www.DogSports.cz in SLOW MOTION/HD best of 2012 ~ [50% unpublished shots] from kimacek on Vimeo.

7 kommentarer leave one →
  1. Åsa Nilsonne permalink
    27 februari, 2013 05:45

    Kommer plötsligt på en ytterligare fördel med freestyle: när man snubblar över sin hund gör man det inte i hög fart….

  2. 27 februari, 2013 06:58

    Wow! 🙂

  3. 27 februari, 2013 16:58

    Hm? Med två panchos behövs det knappast slow motion…

  4. 28 februari, 2013 01:11

    Fantastiska, fantastiska hundar! Tänk vad de offrar sig för oss (eller för köttbullarna/leksakerna) och vad de alltid ger allt de har! Får lite gåshud… ❤

  5. 1 mars, 2013 09:56

    Hujja, jag tycker det ser så obehagligt ut. Speciellt frisbee har jag jättesvårt för. Man ska väl vara tacksam över att man slipper se allting själv när man står på plan. Pixie hann krascha en gång under tiden jag körde agility och det var så sjukt obehagligt. Det hände under träning/inlärning så jag hann verkligen se hela händelsen. Brr..

    • 1 mars, 2013 11:36

      Precis, det var det jag menade med att man har ett ansvar som hundägare och att inte kräva för mycket. Till exempel frisbee, med sina halsbrytande hopp, är riktigt häftigt att titta på med en bra tränad hund som har kroppskontroll och en ägare som tar hand om sin hund. Men är det en fladdrig uppvisning med för svåra hopp för hunden, så är det hemskt…

      Själv är jag så pass sjåpig att jag aldrig belönar ”uppåt” just för att inte få de där hoppen där hunden kan landa hur som helst.
      I agilityn får man också tänka sig för som tusan. Spunk brakade in i däcket på klubben i våras, och sen dess kör jag inte däcket alls om det inte är delbart. Man är ju rädd om sin hund.

Kommentera

