Skip to content

Några av de agilitysidor jag kikar runt på lite nu och då…

26 februari, 2013

Man blir ju alldeles pirrig av att det plötsligt känns som vår i luften. I morse kvittrade till och med vårfåglarna på Spunks och min morgonhuttilutt ute, bara en sån sak.

Och jag längtar, längtar tills att agilityplanen blir grön igen. Snön smälter väldigt, väldigt försaktat (om man frågar mig) och än är det nästan tre decimeter tjock, ihopsjunken kramsnö över hela gräsplanen. Ofnittringsbart, alltså.

Men under tiden man väntar på att snön ska smälta så kan man ju fylla på träningsboken med spännande banor och kombinationer som man skulle vilja prova i vår. Och passa på att rita lite egna.

däcketOch det finns ju gott om agilitiska vattenhål på nätet där man kan hitta roligheter i form av agilitybanor och hoppbanor, träningskombinationer, tävlingsbanor och träningstipsigheter. Det är helt fantastiskt tycker jag att det finns så mycket agilitymänniskor runt om i världen som vill dela med sig av sina agilitybanor och träningsutmaningar, verkligen!

Här nedan länkar jag till några av de sidor jag kikar runt på lite nu och då. Vissa sidor kikar jag in på oftare än andra, och vissa sidor har jag bara tittat på någon gång men hittat något kul som gjort att jag sparat adressen.

Några sidor smiter jag in på för att hämta inspiration från (till exempel ta en hel bana, dela upp den i mindre delar, rita om den i flera varianter, eller plocka en intressant sekvens av en tävlingsbana och stoppa in den sekvensen i en träningskombination) och några sidor kikar jag in på för hämta övningar och banor precis som de är.

Var brukar du hämta inspiration?
Har du några fler tips på roliga ställen att hitta användbara banor på?

———————————————————————————–

Agility Courses DK

Agility Courses, grupp på FB

Magne-banor

Yvonne Ahlin agilitybanor

Wredebanor

NorrfunAgility

The Agility Coach by Kathy Keats

Ann Croft Agility Coach FB (Happy Hurdle bl a)

Agilitydomare Mähler banor

Break a Leg Agility/Myrefelt-banor

Hässleholms Hundcenter FB Banskisser

Slottshoppet banskisser

Agilitnerd.c0m

AgilityNerd : European Agility Courses

Kennel Kvarkin

Stormstjärnans kennel

Banskisser SBK Tävling

Clean Run: Training Exercises

Courses – EO 2012

Nattlejonet

Agilitybanor FB-länk

Parcoursen van Kees

Pistas de agility

Mette agilitybanor

Olga/Roman

Helgehimle agility courses

Banor Carolina Piedmont FB-länk

Gauten agility – Gawie Faul

(Och här på bloggen lägger jag ju många av de banor vi tränar på, andras och egna, under kategorin ”Agilityträning banor/komb”. )

No comments yet

Kommentera

