Skip to content

…då vet man att man fnittrat agility på precis rätt sätt.

13 februari, 2013

gruppbildFoto: Veronica Thoresson

En helt otroligt roligt träning idag med en massa, vackra bergers (och en BC) på Hässleholms Hundcenter. Ute var det snöigt och ruggigt och vintrigt, men inne i träningshallen var det alldeles lagom varmt och alldeles underbart. Och Spunkprylen svepte runt så vackert så jag log hela jag, och Spunk med. Fast hon ler nästan hela tiden, egentligen.

Vi snodde åt oss några av Jonas finurliga banor från Midvintercupen, och bytte plats på några nuffror för att få plats med tyskar och runt-vifterier och annat nödvändigt roligt som skulle fnittras. Och så flyttade vi ett hinder lite närmare ett annat så det skulle bli ännu mer förfnittrat.

Alltså, vilken dag. Den kommer jag må gott av en bra stund framöver. Och känner man så, då vet man att man har fnittrat agility på precis rätt sätt. På det sättet som agility var menad att fnittras.

 åttondelsfinalkvartsfinal semifinalfinal

11 kommentarer leave one →
  1. 14 februari, 2013 00:34

    Får en Berger se ut hur som helst?

  2. 14 februari, 2013 16:33

    Ja, tack för igår, det var toppen! Och jag förundrades återigen över hur i hela världen fem timmar kan gå så snabbt! Hoppas att vi kan ses snart igen! =) Och vilka stiliga hundar vi har…

  3. Åsa Nilsonne permalink
    14 februari, 2013 17:51

    Tycker Spunk att det är kul att träffa andra Bergerer (eller vad det kan heta när de är många)?

    • 14 februari, 2013 18:12

      (Bergerfolk påstår att det heter en berger flera bergéer, men jag obildade jag säger fortfarande bergers…)

      Spunk är rätt reserverad mot hundar hon inte känner, oavsett ras. Tredje-fjärde gången de träffas så är det inga problem, men i början håller hon sig gärna på sin kant (som synes på bilden, haha) framför allt om någon hund ”tränger sig på” och vill hälsa intensivt. Hon brukar oftast vara mest intresserad av den som struntar i henne helt.

      Annars upplever jag att bergers älskar att leka med andra bergers, de har ett speciellt sätt att vara. På rasträffarna/bergerpromenaderna är det helt otroligt att se en skock ploppa runt ihop, den ena mer intensiv och sprakig än den andra 🙂

  4. 15 februari, 2013 14:54

    Åhhhhh, VARFÖR ska det vara så förbenat långt till H-holm och Humlespunk-bo ;(

  5. 15 februari, 2013 15:51

    Om jag plattångar Pumisarna får jag också va med då ;O)

    • 15 februari, 2013 17:35

      Du behöver inte ens plattånga den, jag har hört att man kan tokfnittra fastän pälsen är krullig 🙂

Kommentera

