Skip to content

– Klara färdiga tjoho! sa jag och spurtade igång. Spunk med, vi är rätt lika så.

8 februari, 2013

Jomen vi gör ett försök, sa jag till Spunk häromdagen, när vi tittade ut över den stora vitheten på agilityplanen.

Apselut, svarade Spunk the Snöälskare, som redan hunnit mula sig själv ett par hundra gånger under tiden jag byggt ihop banan.

För agilitybanan var skottad, så vi behövde inte pulsa ihjäl oss. Däremot hade temperaturen krånglat kring nollan dagen innan, för att sen idag bestämma sig för att landa på minussidan. Och har det varit plus för att sen bli minus så vet man aldrig om underlaget kommer fungera att springa på, eller om man kommer slå ihjäl sig. Men Spunk hade sprungit runt utan problem under tiden jag byggde banan, så det skulle kunna funka. Därför var vi ju jättetvungna att prova.

En alldeles lagom bana, februaribanan från Clean Run, tänkte vi ge oss på.

Klara färdiga tjoho! sa jag och spurtade igång. Spunk med, vi är rätt lika så.

Men om nu Spunk hade grepp om snön, så hade jag inte det.

Mäh, jobba nääära hunden! tjoade Spunk peppigt innan hon flög in i tunneln.

Jag försöööker, tjoade jag tillbaka under tiden jag kanade vidare till nästa hinder.

Tror du att jag är nån hockeypuck du bara kan skjuta iväg eller? Jobba nääära säger jag ju! tjoade Spunk igen, när vi närmade oss nästa passage i banan.

Jag försöööker ju, viftade jag till svar och sprang och kanade och sprang igen och var inte riktigt säker på om jag hjälpte eller stjälpte egentligen. Men även om jag halkade runt så sprang Spunk stadigt som tusan, så vi kunde svepa igenom åtminstone tre av fyra varianter av banan. Roligt som tusan.

Fast jag längtar vår, det gör jag, sa jag till Spunk med en längtansfull suck.

Lev i nuet, gilla läget och sluta I-lands-gnälla, sa Spunk med ett bestämt fast fnittrigt öronflärp och sprätte iväg över snövallarna med kampleksaken i släptåg.

Jag skulle behöva adoptera lite av din snö-attityd, ropade jag efter henne. Fast det är inte säkert att hon hörde mig, hon såg väldigt snöigt kampleksaks-upptagen ut.

Namnlös1

 

Namnlös2

 

 

4 kommentarer leave one →
  1. 8 februari, 2013 14:04

    Härligt ed träning trotts snön snor med mig övningarna 🙂 tack!

  2. 8 februari, 2013 16:46

    Jamen attans glad blir jag när jag läser om andra som fattar att snö är den största gåvan av alla! Snörull snörejs snögräv u name it!

  3. Anita permalink
    8 februari, 2013 21:19

    Alla borde ha en Spunk i sitt liv, tack för att vi får dela henne med dig!

Kommentera

