Skip to content

– Jag är lite som sirap, fast tvärtom, säger Spunk.

24 januari, 2013

Trots hundrasju minusgrader så fnittrade vi agility i eftermiddags, Spunk och jag. Bara för att vi ville. Och för att vi kunde.

Bara du tar med dig kaninskinns-kampleksaken! tjoade Spunk och sprang i förväg.

Och det är som om det kvittar för Spunks del hur kallt det är. Hon trivs som fisken i vattnet och som bergern i snön när det är lite minus. (Om det däremot är varmt – och det räcker med att termometern ploppar upp kring tjugo-tjugofem grader – så trivs hon bättre i den svala skogen än på en solig, varm agilityplan. Om man inte har en å eller sjö eller vattenpöl i närheten att kunna svalka av sig i med jämna mellanrum.)

Jag är lite som sirap, fast tvärtom, brukar Spunk svara när jag undrar varför hon fnittrar så fort när det är kallt och så långsamt när det är varmt. Och visst, hon är ju söt som tusan så det är ju inte en helt ologisk tvärtom-förklaring.

Men idag var det minusgrader, och Spunk var sprak-redo med sitt allra härligaste sprak. Så jag tog på mig min mössa, drog på mig raggsockor innanför gympadojorna, och tog såklart med mig världens roligaste kampleksak ut på agilityplanen.

Och lagom till att vi värmt upp och var redo att börja, så sprack himlen upp och solen tittade fram och lyste så snökristallerna i björkarna gnistrade som diamanter fast finare.

Magiskt vackert eller hur? sa jag till Spunk, och hon flärpte med öronen precis som om hon höll med fastän hon egentligen var mer upptagen av kampleksaken än snökristaller i björkarna.

Idag passade vi på att köra en Magne Aldén-bana i tre varianter, hans banor gillar både Spunk och jag. Vi är rätt lika så.

(Den sista varianten ska vi fila lite till på i morgon. Där fanns mycket roligt att klura på.)

One Comment leave one →
  1. Agneta Alriksson Olofsson permalink
    25 januari, 2013 22:18

    Ser riktigt kul ut – vilka roliga komb. Mange gör

Kommentera

