Skip to content

För nu är inte våren långt borta alls, om man jämför med hur långt borta den var igår.

20 januari, 2013

Idag är en bättre dag än igår, mumlar Humlehunden i sömnen där hon snarkar framför brasan i kaminen.

Varför det? frågar jag fastän Humlehunden sover.

För idag är vi en dag närmare våren, än vad vi var igår, snarkar hon vidare.

Du har så rätt så, säger jag och känner mig plötsligt lite gladare trots att det snöar ute. För nu är inte våren långt borta alls, om man jämför med hur långt borta den var igår.

196036_338170609623733_55546423_nOch i väntan på våren så plumsar Spunk och jag ut och fnittrar en av varianterna på en Happy Hurdle-bana bland snöflingorna. Bara för att vi kan.

Det gör inget att det snöar, tjoar Spunk.

Nä, för det är snart vår ändå, tjoar jag tillbaka.

Jag menar att snöflingor är roligt, tjoar Spunk.

Det menade inte jag, tjoar jag och låter bli att avslöja att jag syftade på vårlig, bråd snöflinge-död och grön gräsmatta och mössa-vantar-löst agilityfnitter.

Fast Spunk har rätt i att det går att fnittra agility när det snöar. Det har hon faktiskt.

17 kommentarer leave one →
  1. 20 januari, 2013 14:46

    Man blir ju alldeles varm inombords av att se ert fnitter =)

  2. 20 januari, 2013 15:19

    Tjoho vad duktiga ni är! Och vad kul det ser ut. Skulle jag prova med Buzz skulle han lunka runt (om han hade lärt sig agility alltså och det hade nog inte varit omöjligt). Har svårt att föreställa mig att han skulle springa alls… Kanske Sid är lite mer fartig? Har inte riktig koll, då han ju är som en stoppad korv i sina dubbla lager ytterkläder när vi går ut om dagarna… Inomhus galopperar och studsar han, men ute travar han bara. Har inte sett ett enda ”hoppsa-steg” utomhus ännu. Senare i vår kanske vi får svaret på hur mycket fart eller inte det är i den lille Sid. 🙂

    • 20 januari, 2013 21:56

      Prova lite i sommar när det är varmt och gott vettja? Sid kanske är ett superduper-agility-ämne 🙂

  3. 20 januari, 2013 18:22

    Jaaaa! Så roligt att få se både banskissen och hur ni löste det. Mycket snyggt! Och att en Jaakko kan heta vift också, där ser man. 🙂

    • 20 januari, 2013 18:32

      ”Vift” är ett väldigt bra namn på sånt som inkluderar en viftade arm och som jag inte orkar komma ihåg vad det heter egentligen. Och det finns ju inte ett namn på saker och ting heller, utan hundra olika… 😛

      (Pst, om jag gjort en jaako hade jag velat haft in henne runt stolpen och inte som ett s-hopp 🙂 )

      • 20 januari, 2013 19:06

        Ja, just det! Då skulle hon ha svängt tillbaka runt det andra hinderstödet. Jag är helt förvirrad i namndjungeln och när jag tror att jag har fattat vad det betyder så har jag nästan alltid fattat fel. 😉

        Det ser ljuvligt roligt ut att se er träna. Längtar så tills jag kan börja träna med min snabbspringare. 🙂

      • 20 januari, 2013 19:11

        Haha, det är därför jag (för mig själv) kallar sakerna för vad de ser ut som istället 😉
        (Asspass, krokarm, vift, runt-vift, over-toe/över-tån… *skrattar*)

  4. Anita permalink
    20 januari, 2013 19:18

    Ser helt fantastiskt ut. Vilken tur att Spunk lugnade ner dig lite, så det blev rätt ingång.
    Du har verkligen kloka och fina hundar!

    • 20 januari, 2013 21:57

      Spunk är bra på det viset, vilken tur jag har som får fnittra agility ihop med henne ❤

  5. 20 januari, 2013 21:50

    Det där ser så kul ut att till och med vi blir sugna på att testa!

  6. 21 januari, 2013 00:09

    Va duktiga ni är! Jag har fullt sjå att hoppa in i min nya bil som är MYCKET högre där bak en min gamla… Kramis!

  7. 21 januari, 2013 15:57

    Så spunkigt sprakigt! 😀

  8. 21 januari, 2013 17:15

    Jag tänker lite samma sak fast tvärtom här ”uppe” i Stockholm; Jag vill att det ska fortsätta vara vinter ända tills våren kommer, om du förstår hur jag menar. Uzie får så jäklarns ont i fötterna av allt grus de lägger på gångvägarna här, att jag hellre har snö tills det blir vår och de sopar. Så, jag vill ha snö i minst två månader till!

  9. Emma permalink
    21 januari, 2013 18:36

    Tänka sig att jag har humlehundens hanliga motsvarighet här hemma. En liten terrier x pudel x lite av varje som tillbringar hela vintern på ett fårskinn framför brasan. När han inte svär högljutt över kyla och snö förstås. Han har dessutom en lillebror som tycker att vintern med snö är fantastisk! Och sommaren med sol! Och hösten med regn! Våra flockar verkar onekligen vara rätt lika 🙂

  10. 21 januari, 2013 18:59

    Det där var roligt och fartigt att se!

Kommentera

