Skip to content

Den gröna ön är inte vit längre.

17 januari, 2013

Tack vare en väldigt snäll granne som lånade ut sin snöslunga, har jag nu snöslungat fram hela den gröna ön på agilityplanen. Yey!

Dessutom ploppade Clean Run-tidningen ner i brevlådan, med en förtokat perfekt liten träningskombination i elva (!) varianter. Jag menar elva (!) varianter – vi kommer ju kunna fnittra roligheter hela veckan, om nu snön kan låta bli att flinga ner och begrava planen igen.

Så. Solen skiner, snön gnistrar, Spunk sprakar, kaffetermosen tankad, leverpastejen tärnad, kampleksaken luftad och jag har en timme ledigt.

Vissa dagar är bara så bra. Nu ska här fnittras.

Namnlös

(T på banskissen står för Table/bordet, men vi byter ut det till ett vanligt hopphinder.)

6 kommentarer leave one →
  1. 17 januari, 2013 17:01

    Jag skulle så gärna vilja veta vilka lösningar du hade på kombinationerna. Vilka byten du gjorde var. Du kanske kan lösa dina relationsproblem med kameran så att vi kan få se lite film på när ni kör?

    • 17 januari, 2013 19:42

      Näpp, jag avskyr kameran och kameran avskyr mig. (haha)

      Jag ville försöka få in en massa blindbyten i handlingen idag, tycker jag lojat av mig lite där…

      ——

      Kombination 1) Vänsterhandla 1-2-3, blindbyte mellan 3-4, jaako på fyran och högerhandla slalom-6-7-8, blindbyte mellan 8-9, vänsterhandla 9-11 🙂

      ——

      Kombination 2) Högerhandla 1-2-3, blindbyte mellan 3-4, vänsterhandla ett ”runt” på 4, vänsterhandla 4-8, tajt framförbyte på 9 och högerhandla i mål 🙂
      (Här provade jag också att ta 9 från andra hållet, långa vägen med ett ”runt” och korta vägen med jaako på tunneln och plockhand/vift på 9 )

      ——

      Kombination 3) Vänsterhandla 1-2, blindbyte 2-3, högerhandla 3-4, blindbyte mellan 4-5, vänsterhandla 5-8, jaako (på håll) på 9 och vänsterhandla till 10 🙂

      ——

      Ser krångligare ut när man skriver det än att springa det irl…

  2. 17 januari, 2013 22:18

    Grattis till en bra träningsplan! Ha så kul och hoppas att det varken ska snöa eller töa nu då 🙂

  3. 17 januari, 2013 22:46

    Wow! Tänk om man hade en matte som kunde snöslunga… Kramis!

  4. 18 januari, 2013 12:21

    Skönt att snön var lätt att få bort.
    Testat banorna?
    Själv tänkte man börja träna med min vap lite smått i vår, mesta basgrejer som slalom å så. Har du tips så tas de tacksamt emot

Kommentera

