Skip to content

…hade du velat ut och ”poppa” i snön då? frågade Humlehunden.

12 januari, 2013

NamnlösJomen följ med ut en sväng i skogen vettja, sa jag till Humlehunden.

Näh, svarade hon.

Fast det har inte snöat mycket alls, bara nån decimeter sådär, sa jag.

Det är ju halva min kroppshöjd, muttrade Humlehunden.

Fast du är ju lätt som en fjäder. Du kan ju poppa fram i snön, uppmuntrade jag.

Om det hade snöat sisådär 80-85 cm, hade du velat ut och ”poppa” i snön då? frågade Humlehunden.

Vad menar du? Inte skulle jag orka poppa fram i 85 cm snö, det är ju jättemycket snö, sa jag.

Inte mer än halva din kroppshöjd, sa Humlehunden.

Mäh, sa jag.

Bah, sa Humlehunden.

Förresten så kan inte hundar prata egentligen, sa jag till Humlehunden, men då svarade hon med tystnad och gick och lade sig framför brasan i kaminen istället.

2 kommentarer leave one →
  1. 12 januari, 2013 17:25

    Rätt resonerat, Humlehunden. Allt är relativt!

  2. 15 januari, 2013 20:07

    Humlehunden borde undervisa i relativitetsteori!

Kommentera

