Skip to content

Jag trodde det skulle vara tvärtom.

10 januari, 2013

Vissa dagar är alldeles särskilt bra, ur agilityperspektiv. Idag var just en sån.

Med roligt, nördigt agilitytränings-sällskap fnittrade vi oss igenom alla tre varianterna, plus en fjärde egensnickrad variant, och njöt av varenda sekund.

Vi spånade handlingsalternativ och pekade och viftade och tog nördigt tiden på vilken väg som gick snabbast. Märkligt nog gick den långa vägen snabbast för medium-Spunk, och den korta vägen snabbast för träningskompisens large-hund. Jag trodde att det skulle vara tvärtom. Intressant som tusan.

Och trots att det snöade och blåste, sådär vintrigt virvligt så maken undrade om vi verkligen var riktigt kloka i huvudet som fnittrade agility mitt i snön, så var det alldeles ljuvligt. Kaffet värmde gott i pausen och kinderna var alldeles röda av kylan och jag hade mina vindtäta julklappsbyxor på mig och så sprang vi oss varma och allt var så bra så in i baljan.

Turligt nog hade jag ingen mössa på huvudet, för vid några tillfällen var jag tvungen att klia mig i huvudet över Spunks starter. Jag begriper fortfarande inte varför hon ibland inte släpper på startordet. Förtokat och förmärkligt och förkonstigt. Och för roligt, för det ser verkligen helt knäppt ut.

Men i övrigt så swischade vi genom snöflingor och agilityhinder, och fnittrade och tjoade så pass högt att det hördes ända till Mariannelund. För vissa dagar är alldeles särskilt bra, ur agilityperspektiv. Idag var just en sån.

(Magne-bana)

1 2 3

One Comment leave one →
  1. 10 januari, 2013 18:43

    Det märks att du har haft abstinens, svår abstinens. Det var verkligen på tiden att du fick fnittra ordentligt. Låter som ni har haft en underbar eftermiddag. 🙂

Kommentera

