Skip to content

Man kan tävla i skogsagility också, så förtokat :)

7 januari, 2013
9 kommentarer leave one →
  1. 7 januari, 2013 16:25

    Tänk, denna form av agility tilltalar mig jättemycket! Inget krav på rekvisita, bara ut i skogen och jobba. En liten hake dock… man måste lära sig hur man gör. 😉

    • 7 januari, 2013 17:03

      Jamen visst ser det för kul ut? Och det ÄR helkul 🙂
      Börja med att skicka hunden runt ett träd, både från höger och vänster. Börja nära nära, flytta längre och längre ifrån när Buzz och Sid begriper konceptet. Har du väl fixat det, så är resten en baggis 🙂

  2. 7 januari, 2013 18:13

    Lär man in kommandon som till exempel ”zick och zack” åt vilket håll de ska runda ett träd(eller åt vilket håll de ska vända rund ett hinder..) ? Eller 🙂
    Nu vill jag att all den här snön(tittar ut genom fönstret muttrar och inser att flera meter snö försvinner inte på flera månader…) :/ ska försvinna så vi kan gå ut och träna! Det här är nog ett bra sätt att få fart och att Agility ska bli ännu roligare 🙂

    • 7 januari, 2013 18:20

      Det finns de som använder röstkommandon (t ex Trkmans ”cik och cap”) men vanligast är att man använder sig av kroppsspråket 🙂

      Och jag är ljuvligt glad över att snön är försvunnen här hos mig, jag ska bara bli av med översvämningen i skogarna efter allt snösmält-vatten så är det perfa 🙂

  3. 7 januari, 2013 18:42

    Så vansinnigt roligt det såg ut!!!

  4. 7 januari, 2013 19:12

    Har du läst detta?

    http://nabo.se/?p=14538

  5. 8 januari, 2013 07:13

    Det här är så roligt. Men svårt att hålla reda på vilket träd man ska svänga runt. 🙂

  6. Anita permalink
    11 januari, 2013 21:54

    Ser fantastiskt roligt ut, jag gillar hur hundarna hoppar i bakgrunden.
    Det här skulle kunna vara nåt för mig, har två träd på tomten, känns lagom mycket för tre nybörjare 😉

Kommentera

