Skip to content

Det finns inget dåligt väder. Bara dåliga kanoter.

5 januari, 2013

Ån har sannerligen gått bananas, sa jag till HumleSpunkarna när vi tittade ut över agilityplanen i morse. Den verkar ha tappat bort sig själv alldeles, av all snösmältning.

Så. Inget agilityfnitter idag heller.

IMGP4827

IMGP4825

Vi tar en svängom i skogen istället, sa jag. Och så gick vi.

Fast vi kom ungefär femtio meter in i skogen. Sen försvann skogsvägen.

Hoppsan då, sa jag.

xIMGP4833

Men vi behöver inte ta just den här skogsvägen, vi kan ju gena genom självaste skogen istället, på den lilla stigen, till den andra skogsvägen på andra sidan, sa jag.

Men vi hittade inte den lilla stigen. Fast vi gissade att fanns under vattnet någonstans.

xIMGP4835

Efter att vi klättrat i träden för att komma torrfotade över till andra sidan, så hittade vi den andra skogsvägen. En liten bit hittade vi den. Sen försvann den också.

xIMGP4842

Vi får gena igen, sa jag. Humlehunden tyckte det var sämst idé ever.

xIMGP4846

I värsta fall får vi ta bron över ån till torrare marker. Skogen tror jag ligger lite högre därborta, sa jag och pekade.

Fast vi hade lite problem med att nå själva bron. Spunk ville gärna försöka, men jag tyckte inte att det var någon idé.

xIMGP4876

Vi fortsätter på skogsvägen här borta istället, sa jag med ett pek. Och så gjorde vi det, tills den försvann också.

xIMGP4880

xIMGP4879

Vi klättrar över rullstensåsarna vettja, där kanske finns något torrt ställe att gå på, sa jag.

Och tänk. Det fanns det. Så där gick vi istället.

Och sen gick vi hem, för jag var jätteblöt om fötterna. HumleSpunkarna också. Vi är rätt lika, så.

xIMGP4898

x

12 kommentarer leave one →
  1. 5 januari, 2013 14:47

    Å vilken fin bild på Spunk och Hicka! Ser ut som du blivit kompis med kameran nu. 🙂

  2. 5 januari, 2013 14:48

    Alltså på Spunk och Humlehunden förstås. 😉

    • 5 januari, 2013 15:04

      Nä. Högst tillfällig turträff. För jag gillar fortfarande inte kameran, och kameran gillar inte mig. Så hur det kommer sig att man ser att det är HumleSpunkarna på bilden vet jag inte riktigt.

  3. 5 januari, 2013 15:04

    Jag kommer osökt att tänka på något som upprepades flera gånger under vår skogspromenad: ”Och HÄR brukar det finnas vatten.” =)

    • 5 januari, 2013 15:06

      Haha, visst är det för märkligt. Då var varendaste liten bäck supertorr och åarna nästintill utrotade. Men det var då det.

      Och till nästa prommis kan jag peka överallt hela tiden. ”Häär brukar det finnas vatten”, kan jag säga heela tiden. För nu är det vatten öööverallt 🙂

  4. 5 januari, 2013 16:48

    Jisses vads snön måste ha smällt hos er!

  5. 5 januari, 2013 19:47

    Hahahah, herregud vad vatten!

  6. Agneta Alriksson Olofsson permalink
    5 januari, 2013 20:50

    Gillar dina bilder ! Fina !Snart så har ALLT vattnet försvunnit o då blir det full rulle på banan igen – längtar….

  7. 5 januari, 2013 23:53

    Det var ju synd att ni inte kom någonstans men fina och många bilder blev det i alla fall… Kramis!

  8. 6 januari, 2013 10:06

    Oj vad vatten det är överallt! och
    Oj så söt bild på Humlespunkarna ❤

  9. 8 januari, 2013 13:34

    Jösses, vad mycket vatten! Men det kommer iaf inte vara risk för torka sen när det blir varmare och gräset vill växa 😉

    Och vilket hittepå att du inte är kompis med kameran, det är ju superfina och mysiga bilder! Verkar vara en riktigt härlig skog ni har, en sån där man kan strosa runt lite i och bara njuta 🙂

Trackbacks

  1. …på vår lilla ö av gräs där ute på havet. « HumleSpunk

Kommentera

