Skip to content

Så jag kunde inte sova, sa sonen.

1 januari, 2013

Gott nytt år på dig, sa jag till sonen i morse. Har du sovit gott?

, svarade sonen sömnigt.

Varför inte det då? undrade jag.

Humlehunden kröp upp i min säng i natt och lade sig med svansen precis under min arm. Och sen drömde hon något roligt. Jätteroligt, tydligen. Så jag kunde inte sova.

Vad menar du? sa jag.

Svansen viftade och viftade, och killade mig i armhålan. Så jag kunde inte sova, som sagt.

Ahh, sa jag.

Så nä, jag har inte sovit gott.

Okej. Men Gott nytt år på dig i alla fall, sa jag moderligt under tiden jag höll mig för skratt.

Detsamma, svarade sonen med ett gäsp.

6 kommentarer leave one →
  1. 1 januari, 2013 17:49

    Haha! Att han inte puttade ner henne eller sa åt henne att lägga sig vid fötterna istället? Gulligt hur som helst 😀

    • 1 januari, 2013 18:58

      Jamen visst, han är Humlehunds-omtänksam den där sonen jag har ❤

  2. 1 januari, 2013 18:45

    🙂

  3. 1 januari, 2013 19:53

    Vilken snäll lillhusse som lät Humlan drömma klart… Kramis!

  4. 1 januari, 2013 22:28

    Så himla gulligt! 🙂

  5. 2 januari, 2013 16:44

    En sann hundvän!
    Ingen annan gör så!
    Hälsa goe’ lillhussen!

Kommentera

