Skip to content

Så att alla, verkligen alla, blir mätta och nöjda och underhållna på nyårskalaset ikväll.

31 december, 2012

Nyårsafton. Fancy-Pancy och uppklätt och champagne. Feststämning och pirr.

Herreguh vad jag har förberett inför denna kvällen, framför allt planerat maten, så att alla på nyårskalaset ska bli mätta och nöjda och underhållna och goa som tusan. Verkligen.

Som appetizer har jag till exempel små 33 cl-petflaskor med några torrfoderkulor i, torrfoderkulor som är förtokat komplicerade att få ut ur de där petflaskorna. Dessutom skramlar petflaskor nåt alldeles galet mycket när de bearbetas, sådär galet mycket så man hör inte så värst mycket annat än skramlet.

Och så har jag förrätten fixad, via omsorgsfullt jätteihoptejpade toarullar som är fullstuffade med en jätteköttbulle, och de toarullarna gömmer jag lite här och var under soffkuddar och mattor och på stolar och bakom dörrposter och halvvägs upp i trappen.

Till huvudrätt så har jag stoppat färskfoder i ”gamla” märgben och stoppat märgbenen i frysen, och så tänkte jag ta fram dessa delikatesser lagom till när byns barnfamiljer går smällar-bananas framåt sjutiden.

Sen har jag en laddning nya märgben också, som jag tänkte ta fram vid tolvslaget och skåla i servera väldigt omsorgsfullt och läckert.

Och så lite snacks på det, i form av ett grisöra.

Herreguh vad jag har planerat maten, kan man säga. Så ingen lurvig fyrfoting i det här huset lägger märke till smällare och elände, utan bara har roligt. Hela kvällen.

Och ja just det. Till oss människor blir det klassisk-klassisk nyårs-supé med hummer och oxfilé. Tjoff tjoff, bara.

Men märgben och toarullar är omsorgsfullt förberedda och ihopklurade, verkligen. Sannerligen.

Gott Nytt År på er allesammans!

4 kommentarer leave one →
  1. 1 januari, 2013 00:34

    Hoppas att alla förberedelser fick er nyårsafton att bli en trevlig kväll för både två- och fyrbenta… Kramis!

  2. 1 januari, 2013 13:09

    Med den förberedelsen måste nu haft en alldeles underbar nyårsafton =)

  3. 1 januari, 2013 15:03

    Gott nytt år! Hoppas att både två- och fyrbenta var glada hos dig på nyårsafton 😀

  4. 1 januari, 2013 16:28

    Vilket nyårskalasande de har haft, vovvarna:)
    Gott Nytt År på er!

Kommentera

