Skip to content

Hon är som en förhundligad version av ”det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder”

13 december, 2012

Gaah vad mycket snö! ylade jag som en varulv i flicketant-förpackning när jag tittade ut genom fönstret. Hela agilityplanen var återigen – återigen – täckt av snö. Massor av snö.

Kan man inte göra det man vill, så får man vilja göra det man kan, sa Humlehunden förnumstigt och sträckte ut sig på golvet framför brasan i kaminen.

Men jag som vill fnittra agility, sa jag.

Kan du göra det då? sa Humlehunden.

Näh. Titta bara, sa jag med ett deprimerat pek åt agilityplanshållet till.

Då får du hitta nåt du kan göra, och sen vilja göra det istället, sa Humlehunden med ett lojt braskamins-gäsp.

Så förklokad du är, sa jag lite muttrigt.

Stör mig inte mer nu tack, sa Humlehunden med en avslappnad jag-är-så-nöjd-med-brasan-i-kaminen-suck och slutade därmed lyssna på vad jag hade att säga.

Hmfrph. Eftersom jag kan skotta så borde jag väl vilja det, sa jag till Spunk. Och Spunk noterade som vanligt superduperdirekt att något var på gång, och stod i ett ögonblink redo vid dörren för att ut och plumsa i denna Guds generösa snö-gåva till mänskligheten.

Jag tror att Gud, alternativt smhi, hittade på sånt här väder för att man verkligen ska uppskatta de dagar det inte är sånt här väder, sa jag till Spunk under tiden jag hämtade skottarspaden och pulsade ut till agilityplanen. Fast Spunk förstod inte alls vad jag menade.

Det är inget fel på det här vädret aaaalls, tjoade hela kroppen på henne när hon sprattlade än hit och än dit och mulade sig själv i snön. Hon är som en förhundligad version av ”det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder”.

Vi är rätt olika så, sa jag med en förskottad snö-suck.

Sen skottade jag fram ett litet avlångt frimärke på agilityplanen. Och sen fnittrade vi hoppteknik, Spunk och jag. För det både ville vi och kunde vi. Och vi hade nåt alldeles förtokat roligt, det tyckte vi båda två. Vi är rätt lika så.

6 kommentarer leave one →
  1. 13 december, 2012 17:01

    Men så fint! 😀 Det där borde jag visa Wahidah, så att hon kan förstå att det går att springa snabbare om man inte leker höjdhopp vid varje hinder… Eller så låter jag bli att visa henne det, så att jag har minsta lilla chans att styra runt henne utan att hon hinner ta trehundramiljarder ärevarv innan jag hunnit förflytta mig tre steg på planen… Fast det ser ju kul ut och vi gillar ju att ha kul, vi också 🙂

  2. 13 december, 2012 18:50

    Åh, filmsnutt! Mer sånt 😉
    Det ser jättebra ut, vad duktiga ni är som är ute och fnittrar agility i snön. Brr.

  3. 13 december, 2012 19:59

    Jättekul att se!
    Och jag blev nu ganska säker på att Spunk-tösen varit scout i ett tidigare liv! De brukar vara bra på det där med väder och kläder. 🙂
    Själv älskar jag snön! Och grejar kläderna ganska bra, uppväxt omgiven av just scouter. Men något hoppe-skuttande har vi inte fått till än.

  4. 14 december, 2012 00:10

    Snyggt!!

  5. 14 december, 2012 00:32

    Häftigt! Kul att få se… Kramis!

  6. 14 december, 2012 07:48

    Hon är grymt duktig! Finaste sprak Spunk. ❤

Kommentera

