Skip to content

…under tiden Spunk försökte fånga snöflingor på tungspetsen. Tror jag.

29 november, 2012

Tycka vad man vill om snö (till exempel inte) så är det lite roligt att se hundarna när de första flingorna faller. För de blir som galna.

Båda två HumleSpunkarna blir det, förutom Humlehunden som inte alls gillar snö och hellre går in och lägger sig framför kaminen när det flingar.

Men Spunk sprakar så det räcker och blir över bland flingorna.

Jag undrar om vi fnittrat agility när det snöat någon gång…? säger jag till Spunk. Och det trodde hon att vi hade. Jag med, när jag tänkte efter lite. Något annat hade varit rätt så konstigt, när man tänker efter.

Ska vi göra det igen, fnittra agility i snöfall? säger jag till Spunk. Och det tyckte hon. Jag med, vi är rätt lika så.

Jag hittade en sprakrolig bana av Jonas Erlandsson på Hässleholms Hundcenter, en bana i två varianter som jag lite kvickt byggde upp under tiden Spunk försökte fånga snöflingor på tungspetsen. Tror jag. Eller så bara sprang hon runt i allmänhet med en typisk berger-tunga, fladdrandes som en slips.

Och sen körde vi. Som tusan.

Med fokus på fart, blindbyten, tunnel-jaakosar och skick i slalom så sprang vi oss alldeles varma, trots att snöfallet övergick till snöblandat regn och det blev riktigt november-ruggigt ute.

Fast tänk om vi kört den här banan i Hässleholms Hundcenters inomhushall istället, då hade vi kunnat springa i T-shirt, sa jag till Spunk. Fast då förstod hon inte riktigt vad jag menade, så jag fick förtydliga att T-shirten gällde mig och inte henne.

(Här finns hur många roligt kluriga Jonas-banor som helst: Hässleholms Hundcenter på FB. Jättetack för du delar med dig, Jonas!)

One Comment leave one →
  1. 29 november, 2012 19:56

    Hon fångade nog vita energidroppar för att orka hänga med i mattes tempo!

Kommentera

