Skip to content

– Med en fjärrkontroll, säger jag.

19 november, 2012

MMBoxContents-3HRAlltså, man skulle ha en sån där Manners Minder, säger jag till maken och sonen fast egentligen inte, men jag tänkte högt och de råkade vara i närheten.

Vad är det för nåt? säger sonen.

Ungefär som en hundmatskål, fast man ploppar dit godisbitar lite pö om pö och på håll med hjälp av en fjärrkontroll. Externbelöning typ, svarar jag. Fast de är dyra som tusan, så jag ska inte köpa en sån.

Och sen blir det tyst i hela trettio sekunder. Ungefär. Det räcker. För sen tittar maken på sonen, och sonen tittar på maken.

Jag tror att vi kan bygga en sån, säger maken till sonen.

Det tror jag med, säger sonen.

Och så finurlar de sådär med blicken mot varann på nåt sätt som jag en utomstående person inte begriper.

Hur då menar ni? säger jag och är inte säker på att jag vill veta egentligen.

Kanske med en gammal CD-spelare, säger maken med den där finurliga blicken så orden också blir alldeles finurliga. Så lägger man godisbiten i CD-facket, stänger locket, och sen trycker man på fjärrkontrollen så CD-facket öppnas när det är dags att belöna.

Japp, säger sonen medhållande på finurliska.

Fast man vill ju kunna belöna med massa godbitar under lång tid. Kanske fem-sex-sju-åtta stycken godbitar, utploppat lite nu och då, säger jag.

CD-växlare löser det problemet, tadaa, säger sonen.

CD-växlare, sk*tsmart! säger maken.

Och sen börjar de prata i mun på varann på finurliska och skrock-skratta.

Alltså hia er en smula, säger jag ohörbart.

Förslagsvis bör godbitarna vara CD-skive-formade och platta också, säger maken och skrock-skrattar och sonen håller med och skrock-skrattar också.

Och sen säger de något mer i mun på varann, fast det hör jag inte för jag har redan slutat lyssna.

11 kommentarer leave one →
  1. 19 november, 2012 19:59

    Ah, en sådan vill jag också ha! Säg till om de löser godisploppandet på något smart och billigt sätt. 🙂

  2. 19 november, 2012 20:51

    Åh, en sådan hade jag tänkt uppfinna och bli rik på. Attans!

  3. 19 november, 2012 23:03

    Låter som om det kan bli spännande det där! 😀

  4. 19 november, 2012 23:04

    Dags att baka tunna runda leversnoddas tror jag… Kramis!

  5. 20 november, 2012 10:27

    Vilken spännande grej! Kan man kanske bygga själv med sådana smartingar i familjen 🙂 I annat fall är det ju jul snart. Kan du inte önska dig en sådan i julklapp? Jag menar det är ju både till dig och till hundarna. Tre paket i ett liksom.

  6. 20 november, 2012 23:58

    Det här kommer vi att följa med spänning!

  7. Malin med doggar permalink
    21 november, 2012 08:42

    Din blogg är en riktig humörhöjare! 🙂

  8. Åsa Nilsonne permalink
    21 november, 2012 14:32

    Fyller du år snart?

  9. Jenny o Brio permalink
    21 november, 2012 21:19

    Hahaha! Passar perfekt med en skinkskiva då 🙂 Vilka finusliga pojkar du har hemma hos dig!

Kommentera

