Skip to content

Men de borde publiceras på nätet med någon slags varningstext.

6 november, 2012

Såna här banor borde nästan vara barnförbjudna:

https://i0.wp.com/www.agilitycourses.dk/courseimages/401.gif

Eller, inte barnförbjudna kanske. För jag är ju över arton, så jag hade ju slunkit genom nålsögat där ändå. Men de borde publiceras på nätet med någon slags varningstext, så man tänker till ett extra varv innan man ger sig på dem. Så man ställer sig frågan om man verkligen törs.

För såna här banor är förskräckligt beroendeframkallande. Man vill bara ha mer. Och mer. *pirr*

Och folk undrar varför jag säger att jag ”fnittrar” agility. Men ni ser ju själva, man kan ju inte annat än gapskratta när man trillar över en sån här banskiss, och sen gapskratta lite till över att man är så pass korkad så man ger sig på den.

Så. OM vi hade kul på träningen idag?
Det kan ni hoppa upp och sätta er på.
Förslagsvis på kontaktfältet.

(Och vi satte den till slut. Mitt goa Spunk, hon är alldeles makalös.)

7 kommentarer leave one →
  1. 7 november, 2012 16:43

    Hmm. Inom hästhoppning kan man lista ut ungefär vilket hinder som kommer härnäst. Men det är ju helt omöjligt i agility! Och även om man ser ett hinder, så har man ju ingen aning om vilket håll det ska tas ifrån?! Ibland är man nästan lite glad att man inte har någon hund att göra det där med. Fast bara ibland. Ganska sällan.

  2. 7 november, 2012 20:25

    Den ser sannerligen spektakulär ut! Vad var svårast? Elvan ser lite svettig ut, tycker jag..

    • 7 november, 2012 20:32

      Första klurigheten kom redan på 3-4, fick man inte en tajt sväng så sprang de genom någon slalompinne, och Spunk drog en svängom upp på gungan också.
      Elvan får man knipa hårt i plockhanden och följa med en smula in mellan tunnel och hopphinder och be en bön om att hunden följer med…
      18-19, där hopphindret (21) stod i vägen var faktiskt inte jättesvår, för man var så förberedd på klur. Däremot när hunden kom ut ur tunneln mot 20, och man nästan klarat av hela banan, så slappnade man av ”för där stod ju bara ett staket” och vips vops hade man slarvat så hunden hoppade 21 från fel håll. Vi skrattade gott åt det, både M och jag 😉

  3. 7 november, 2012 21:39

    Jag vågar inte ens tänka på hur svårt det där ser ut! My god! Vi kan just nu springa rakt fram över tre hinder, svänga 180 grader upp på en balansbom, svänga 90 grader och springa igenom en tunnel. I bästa fall. I sämsta fall springer jag som en dåre medan Toots sneddar över halva banan för att sno externbelöningen, som jag inte har en chans att komma åt för jag är i andra delen av ridhuset… Hrm… ;0) Men kul har vi!

    • 7 november, 2012 22:16

      Att ha kul är ju det allra viktigaste, så ni är spot-on kan man säga! 😀

  4. 8 november, 2012 14:19

    Den ser galet rolig och lurig ut =)!

  5. 8 november, 2012 18:51

    Rolig start. Känns smått hopplös att få snyggt!

Kommentera

