Skip to content

Och vi förFrickade dem, jättemycket.

30 oktober, 2012

Det surrar i mina fossingar nåt alldeles tokigt mycket, kvittrade Humlehunden.

Nämen så förtjusande roligt! Ska vi fnittra lite agility då? sa jag med ett stort leende, för surrar det i Humlehundens fossingar så har hon en bra dag.

Apselut! sa Humlehunden och följde med Spunk och mig och burken med tärnat lamm och bollen och roligaste kampleksaken.

Idag gav vi oss på april 2012-roligheterna från Clean Run. De första kombinationerna var full rulle-kombinationer, och kombinationerna på slutet var såna tokroliga kringelikrokar som man kan handla på tusen olika sätt. Tusen, säger jag.

Och vi *förFrickade dem efter bästa förmåga. Jättemycket, gjorde vi det.

(att *förFricka en kombination, kallar HumleSpunkarna och jag sån handling där vi inte skickar eller skikthandlar eller långt-ifrån-varann-springer alls, utan vi springer hand i hand på vartendaste hinder. Som Lisa Frick gör. Jättenära varann, alltså. För Humlehunden vill gärna hålla handen, där kommer en förFrickad handling naturligt kan man säga. Och springer Spunk och jag jättenära varann så tror Spunk att vi tävlar om vem som kommer i mål först. Och då tossar hon så virvligt fint om fötterna och springer fort som tusan, för hon vill gärna vinna.)

Kringelikrokar i full rulle is da shit, tjoade Spunk och sprang så vackert att jag nästan fick en tår i ögat.

Och Humlehunden sprang som en turbo-humla med surr i fossingarna och var på ett särdeles bra humör idag.

Bra-humör-dagar is da shit, sa jag till Humlehunden och det tyckte hon också. Vi är rätt lika så.

2 kommentarer leave one →
  1. 30 oktober, 2012 21:40

    Nuuuuu fattar jag hur man blir förFrickad! Coolt! Och så är det ju så vansinnigt kul när hunden är på det där toppenhumöret som gör att allt bara funkar. Vilken toppendag ni måste ha haft. 🙂

  2. 30 oktober, 2012 23:30

    Verkade som om det surrade i alla tio fossingarna idag… Kramis!

Kommentera

