Skip to content

Tema Avlång Bana, skulle man kunna säga.

27 oktober, 2012

Jomenvisst har vi hunnit med att fnittra agility under veckan som gått. Lite sånt här Magne-påhitt till exempel.

(Klicka på bilden så blir de stora och tydliga. Som vanligt.)

Först fnittrade vi de här, när veckan var ny. I början på veckan, alltså. Skikthandling och skick och full rulle, allt möjligt roligt kunna man hitta på här. Förtokat roligt faktiskt.

Sen hittade vi lite fler avlånga Magne-banor, lagom till slutet på veckan. Till exempel de här tre.

Första banan svepte vi igenom utan större funderingar. Bra uppvärmning.

Andra banan var roligt kring långtunneln, och vid trean provade vi ass-pass för att få en snäv sväng till slalomet, och vid nian ett skick till tian och sen vänta in Spunket i änden för att hämta upp henne till slalomet.

Sista banan var förfnittrat rolig, med klurigheterna kring långa tunneln. Man blir pinsamt medveten om hur väl man måste förbereda en helt vanlig tunnelingång för att hunden ska veta vart den ska ta vägen efteråt.

Så. ”Tema Avlång Bana”, skulle man kunna säga att vi haft denna veckan.

Eller så skulle man kunna säga att vi haft det förtokat roligt. Vilket som, kan man säga.

2 kommentarer leave one →
  1. Anita permalink
    27 oktober, 2012 10:06

    Du är en helt fantastisk nörd. Du använder helt fantastiska uttryck som ass pass, kast med liten hund – eller hur det var;-). Låter riktigt roligt att utföra, men säger mig väl egentligen inte så mycket. Att få läsa dina blogg med din fina humor och med dina fina hundar, jag riktigt längtar till din blogg, för att se vad du gjort för nya inlägg. För mig är du en glädjespridare och jag är en Humlespunk-nörd!!!
    Sen sörjer jag också de trattisar jag inte hann plocka innan frosten. Trevligt att veta att jag inte är den enda. Kände mig lite löjlig när jag gick och var ledsen i skogen igår.

Kommentera

