Skip to content

Äntligen en vettig intervju med pajasen Cesar Milan.

25 oktober, 2012

I’ve seen you punch a dog in the throat.

It’s not a punch it’s a touch.

If someone ”touched” me like that I would hurt.

11 kommentarer leave one →
  1. 25 oktober, 2012 11:31

    Håller med lite tragiskt att folk skrattar när han ställer Cesar till svars i början men bra att nån äntligen vågar! Sen att Cesar talar runt sig själv är ju när det handlar om att använda”hjälpmedel” hmm tröttsam

  2. Irmelinis permalink
    25 oktober, 2012 12:48

    Han svarade ju inte på en enda fråga!! Åh, Cesar pratar ju bara skit. Mycket bra ställda frågor dock! Precis rätt!

  3. 25 oktober, 2012 14:18

    Och här kommer kärringen mot strömmen igen då… 😉

    Det är tydligen helt ”rätt” att tycka att det Cesar gör är ”fel”. Nu gör jag alltså ”fel” som tycker att han gör det mesta ”rätt”… Min uppfattning är att Cesar trots allt gör ett bra arbete med problemhundar, som troligtvis hade fått sätta livet till utan rehabilitering. Jag försvarar inte varje enskild handling, men jag tycker att han generellt sett är duktig med hundar. Personligen har jag aldrig sett varken slag eller elektriska redskap i NÅGOT av alla de program jag sett (typ 25?). Dessutom tror jag inte att han använder dessa metoder på hundar med ”vanliga problem”. Troligen kan man i stället tänka sig att det är ”sista utvägen”? Man ska komma ihåg att verkligheten sällan är så svart eller vit som itervjuaren respektive Cesar försöker framställa den.

  4. 25 oktober, 2012 21:25

    Usch ja, jag har tyvärr också sett CM använda el, stackel och andra obehagliga metoder och då har jag ändå aldrig ens sett ett helt avsnitt med honom… =( Väldigt bra intervju, man såg att han blev lite svettig och ja, prata runt ämnet är han ju en fena på… Finns så många andra bra sätt att träna hund på där man dessutom kan ha roligt ihop med hunden på vägen. Fram för mer sådant i tv!

  5. 26 oktober, 2012 00:02

    Åh fy. Jag blir så TRÖTT så fort jag ser CM. Han är så djävulskt duktig på att snacka… Han som intervjuade var ju bra iaf… Jag har försökt sett många CM-avsnitt. Har aldrig lyckats se mer än 5 minuter utan att hitta MINST en grej jag absolut skulle gjort annorlunda i hundhanteringen. *suckar*

    • 26 oktober, 2012 00:18

      Precis, äntligen en intervju där inte CM-crew krävt att få frågorna skriftligt i förhand för att godkänna dem, och där allt är regisserat och varumärkes-strategiskt in i minsta detalj. Utan en intervju där intervjuaren kan ställa raka frågor om allt.

      (Det enda tråkiga är att intervjun är så kort. Jag skulle verkligen vilja höra hur CM försvarar vissa grejer han kör med, både el och stackel och misshandel, med en vettig intervjuare.)

  6. 26 oktober, 2012 07:13

    Det hjälps liksom inte att han är duktig emellan åt när han emellan åt misshandlar hundar. Så ser jag på det hela.

Kommentera

