Skip to content

Vi löste det, men höll på att skratta ihjäl oss på kuppen.

11 oktober, 2012

Vad ska vi fnittra för något ikväll? frågade jag HumleSpunkarna.

För på lördag ska vi köra VM-special med en himmelens massa VM-banor *pirr* så idag hade ju varit bra att träna på nåt annat.

Vi kan ju inte bara träna VM-banor menar jag, vi måste ju vara lite flexibla. Fast framför allt fnittriga. Fnittriga och flexibla, det tror jag är oss i ett nötskal, sa jag till HumleSpunkarna. Och jag tror de höll med, för jag höll burken med hundgodis i handen.

Och till slut fastnade vi för en Magne-bana igen. Sist hade vi ju himmelens roligt med hans träningsbanor, och roligt tycker vi ju om att ha.

Vi har knappt en trekvart på oss innan det blir mörkt. Om jag bygger banan, så värmer ni upp med lite Friskis och Svettis-moves runtom och hitikring, så kör vi sen? sa jag till HumleSpunkarna.

Och jag byggde, och de lekte datten tror jag. Och sen körde vi. En av Magnes träningsbanor.

Och. Jag menar, spana in 5-7 på den här banan. Vafalls?

Med Humlehunden gick det strålande, henne hinner jag springa bredvid. Men med Spunk…

Tjosan! fnittrade Spunk och sprang överallt och lite till.

Tokigt blev det, men roligt har vi, sa jag. Och det tyckte Spunk med. Vi är rätt lika så.

Och sen försökte vi igen, och när jag tjoade ”Ut Genom!” till femman, så jag hann tokspringa och blindbyta mellan sexan och sjuan, så löste vi det. Jomenvisst.

Vi löste det, men höll på att skratta ihjäl oss på kuppen.

En väldigt bra träningskväll, således.

8 kommentarer leave one →
  1. 11 oktober, 2012 22:54

    Verkar rätt knepigt, men ni är ju duktiga på knepigheter… Kramis!

  2. 12 oktober, 2012 07:51

    Imponerad av hur fort du kan springa! 😀

    • 12 oktober, 2012 08:18

      Haha, det hade absolut inte funkat om jag inte kunnat skicka henne (till slut) till tunneln och på så vis fått försprång. Alternativt hamnade jag bredvid henne, men ”kastade” runt henne runt A-hindret med plockhanden (ett vift).
      Men Magnes banor ÄR faktiskt jätteroliga just på grund av spurtsträckorna här och var. För är man inte toksnabb i fötterna så måste man tänka som tusan för att kunna lösa passagerna. Och sen prova 🙂

      • 12 oktober, 2012 08:22

        (Jag genar alltså på högersidan om slalomet och snett upp till höger om sexan, kortast väg.)

  3. Åsa Nilsonne permalink
    12 oktober, 2012 08:34

    Helt otroligt att vi som inte kör agility ändå blir så intresserade att vi sitter och tittar igenom banorna…

  4. baraomfiasflock permalink
    12 oktober, 2012 21:30

    Otroligt! Tar hon inte fel och hoppar upp på balansen när du sticker på höger sidan om slalom? Blir sååå agilitysugen! 🙂

    • 12 oktober, 2012 22:02

      Om man ”stolpar till” lite (trycker ut henne) innan man skickar henne in i tunneln så gick det bra 🙂
      Och jag tycker apselut att du ska smita hit snart och fnittra lite agility, jättelänge sedan nu ju 😉

Kommentera

