Skip to content

– Mumsa upp det såklart, sa Humlehunden.

8 oktober, 2012

Jag har kvar tärnat lammhjärta sen igår, vad ska vi göra med det? sa jag till Humlehunden.

Mumsa upp det såklart, sa Humlehunden med en sån där självklar nick på huvudet så rufset fladdrade virvligt vackert som det nästan bara gör på film annars.

Bra idé, sa jag. Kanske vi ska fnittra lite säck? Det har du och jag inte gjort på hela sommaren ju?

Bläh, sa Humlehunden.

Tärnat lammhjärta, sa jag och skramlade med burken.

Absolut att vi ska fnittra säck idag, sa Humlehunden flexibelt, och smet väldigt snabbt ut genom dörren och bort till agilityplanen.

Och så fnittrade vi säcken jättemycket, för ska man fnittra säcken (platta tunneln) med en så pass liten hund som Humlehunden, så krävs det lite kokt, tärnat lammhjärta. Och en träram. Och en väldigt massa peppigt tjoande.

För är man bara tjugotre centimeter stor, och ska forcera det där übertunga släpet, så behövs det nämligen lite extra för att få till det där pansarvagns-moovset. Det begriper ju vem som helst, som är tjugotre centimeter stor.  Lite extra, i form av ett kokt, tärnat lammhjärta.

12 kommentarer leave one →
  1. 8 oktober, 2012 15:26

    Duktiga, duktiga Humlehunden! 😀

  2. 8 oktober, 2012 15:38

    Så duktig hon är! Milou och jag är helt överens med er. Den gamla modellen på släpet borde verkligen förbjudas i smallklassen, ffa om det är blött ute! Den nya modellen älskar vi. Blåser det medvind står den vidöppen som vilken tunnel som helst. Sådant gillar vi! 🙂

  3. 8 oktober, 2012 15:43

    Tjoho, film! Mer av det! Gärna på Spunkisen också, hon verkar så glad så glad!

  4. 8 oktober, 2012 17:11

    Åh jätte bra film 🙂 Vad har ni gjort släpet av för någonting?

  5. Åsa Nilsonne permalink
    8 oktober, 2012 20:48

    Jamen vi är så impade att vi nästan anmäler oss till en agilitykurs trots allt – jag hade fått för mig att ingen av mina små damer någonsin skulle klara den platta tunneln, men är ju helt uppenbart fel.
    Briljant exempel på konsten att göra det omöjliga! Tack!

  6. 8 oktober, 2012 20:57

    Vilken duktig humlehund!!!
    Vilken glädje:)

  7. 8 oktober, 2012 21:06

    Så enkelt det ser ut… Verkar ju plättlätt som jag vet att någon brukar säga. Hon är ju ursöt och superduktig din humlehund! 🙂

  8. 9 oktober, 2012 12:29

    så smart lösning! måste vara perfekt för xs vovvar!

Kommentera

