Skip to content

Once you go popcorn, you never go back.

30 september, 2012

Under tiden jag sörplar mitt morgonkaffe så tittar jag på Spunk, som hittat en fluga som hon försöker äta upp bli kompis med. Tror jag.

Och när jag tittar på Spunk, som brakar runt på fönsterbänken och verkligen, verkligen försöker äta upp bli kompis med den där flugan, så tänker jag på majs.

Jo, majs.

För om man tänker sig att en hund är en majskolv (helt ologiskt att tänka sig det, men OM man skulle få för sig att en hund är en majskolv) så är en Berger inte ”en vanlig majskolv” i mina ögon. Av alla de hundar jag haft/tränat med tidigare, så är en Berger… något helt annat. För en Berger är liksom inte ”en hund bara”.

Nä, en Berger är en annan sorts majs. Sprakigare sådan. Som ett… popcorn, helt enkelt.

Eller, en Berger är mer som en hel näve popcorn i en gryta på högsta värme utan lock. Ungefär så.

Popcorn, säger jag till Spunk och sörplar vidare på mitt morgonkaffe, samtidigt som jag tänker på hur mycket jag gillar popcorn. Och att jag aldrig kommer att kunna köpa en majskolv igen, nu när jag hittat The Popcorn.

6 kommentarer leave one →
  1. 30 september, 2012 14:10

    Popcorn 🙂 Vilken bra liknelse, det är ju precis så de är!
    Aj löööv popcorn ❤

  2. 30 september, 2012 18:37

    Fast asså även om popcorn är gott så köper man ju gärna färsk majs också. Ofta slänger man den på grillen men i kastrullen går också bra. Och det är ju supermumsigt det med! Utan att poppa.

    • 30 september, 2012 18:47

      Om vi pratar majskolvar och popcorn så gillar jag båda. Men om vi pratar hundar så är jag hopplöst dittrillad för bergern, helt klart 😛

  3. 30 september, 2012 20:48

    ”Eller, en Berger är mer som en hel näve popcorn i en gryta på högsta värme utan lock. Ungefär så.” Underbart 😀

  4. 2 oktober, 2012 08:59

    Bra liknelse!

  5. 3 oktober, 2012 22:55

    Nästan hela vägen mellan Kalmar och Linköping går genom majsfält. Jag visste inte att Sverige var ett sånt majsodlarland, fast jag såg inte en enda Spunk på vägen… Kramis!

Kommentera

