Skip to content

Makalös fredag, fnittrig och makalös.

29 september, 2012

Vilken makalös fredag sannerligen, tillsammans med Annica Aller och goa träningskompisar och strålande höstsol och spralliga hundar på agilitybanan här hemma.

Jag undrar hur bra man får ha det egentligen, sa jag till Spunk som sprakade än hit och än dit och mumsade leverpastej och kampade med kampleksaken och undrade detsamma. Vi är rätt lika så.

Att träna för Aller är alltid lika givande. Hon har förmågan att se varendaste ekipage, med deras styrkor och svagheter, tillgångar och utmaningar, och lägger in precis rätt knuff för att de ska komma framåt. Jag gillar verkligen hennes träningar, för man ser faktiskt en rejäl skillnad på ekipagen vid det första träningspasset för dagen, och vid det sista. Både hos sig själv och sin hund, och hos träningsvännerna. Och det tränas inte bara agility-teknikaliteter, utan själva helheten. Jag själv upplever det som att kontakt och samarbete mellan hund och förare är i fokus, genom hela det Allerska agility-tänket. Me like.

Och en hel dag av balansbommar, staket, jaakosar (aka ass pass, haha) och tyskar och vift och massor av agilityfnitter när det är som allra fnittrigast, kan inte bli annat än toppen.

Och även Humlehunden var nöjd, för hon fick vara med och prova banorna i fikapausen.

Mer sånt här på hemmaplan så jag kan vara med på ett hörn, sa hon med ett älvliknande tingeling-pling om hela sig själv och fnittrade vidare över gräsmattan.

Och det tyckte Spunk och jag också. Vi är rätt lika så, alla tre.

——————

Exempel på en av träningskombinationerna för dagen, Jaako-banan:

6 kommentarer leave one →
  1. 29 september, 2012 09:03

    Låter ju onekligen som om ni har haft det alldeles förfnittrat härligt! Såg minsann de roliga banorna på FB och de finns med i träningsplanen för nästa vecka! 🙂

  2. 29 september, 2012 10:14

    Underbart! Och meeeer bilder på Humlehunden, jag vill se meeer! 😀 (Om inte annat får jag väl se till att fota några själv sedan. Måste bara prata med Malin och se mer hur hon tänker med allt)

  3. Agneta Alriksson Olofsson permalink
    29 september, 2012 20:48

    Hur kul som helst på kursen – Aller är bara så bra – visst huvudet var fullt av intryck, men benen ville skutta vidare . Tack för en trevlig rolig kursdag ! Så glad att jag fick vara med

  4. 29 september, 2012 21:52

    Jag hoppas jag får tillfälle att gå en Aller-kurs med Drömma oxå, för jag gillar oxå det Allerska tänket och man känner sig dessutom såååå himla duktig när man åker hem 🙂

  5. baraomfiasflock permalink
    30 september, 2012 09:22

    Jag bara ler och nickar instämmande när jag läser. 🙂

Kommentera

