Skip to content

– Eller kom hit? sa jag, fast jag kunde inte låta bli att fånle lite.

23 september, 2012

Är du med mig? sa jag nervöst till Spunk.

Jajamänsan, svarade hon med ett öronflärp.

Idag skulle vi klara av hållplats fyra, det vill säga fjärde tävlingen i mitt ”Face my fear-projekt”. Jag var en stor slev nervös, och en lika stor slev näst-intill-apatisk. Som vanligt, alltså. Och just nu befann vid oss vid starten till första loppet, ett hopplopp.

Lömsk bana, vi måste nog hålla ihop, sa jag lite mer nervöst till Spunk. Och så satte jag Spunk lite snett vid första hindret, så hon skulle få en bra linje till andra hindret, och sa ”stanna” och tog ett halvt kliv mot första hindret.

Jajamänsan, svarade hon med ett svansvift.

Då kör vi, stanna där så ska jag placera mig lite bättre, sa jag och tog ett djupt andetag.

Aldrig i livet, jag har ångrat mig angående stillasittandet, sa Spunk och for iväg som en vacker liten fnittrig fjäril på en sommaräng, för att säga hej till Tidtagar-mannen och Domaren.

Eller kom hit? sa jag, fast jag kunde inte låta bli att fånle lite. För Spunk skuttade så förfnittrat glatt runt där på gräsmattan, som om hon tog för givet att hela världen älskade henne innerligt i just den stunden, och hemskt gärna ville ha en Spunk-kram.

Och så kom hon skuttande tillbaka, och passade på att hoppa upp på mig också, för en liten mag-kram.

Mitt flärp-vackraste Spunk, kan du sitta still bara en liten halv sekund, så ska jag placera mig tokfort och inte alls så långt bort som jag tänkt, så vi kan börja? viskade jag i Spunks flärpiga öra.

Kanske det, kanske inte, sa Spunk men satt kvar i alla fall.

Och när vi återigen stod inför start och jag sa ”stanna”, så tänkte jag att det är inte illa att skrapa på sig tio fel-poäng redan innan man hoppat första hindret. (Fem poäng för vägran och fem poäng för beröring. )

Och sen sprang vi hela loppet alldeles tillsammans, och jag knuffade henne tok-förtokat in i slalomet så hon brakade in i andra porten istället för första, och sen diskade jag oss när jag viftade fel efter en långtunnel.

Men förfnittrad var det, eller hur? sa jag till Spunk och det tyckte hon också att det var. Vi är rätt lika så.

Sen sprang vi agilityloppet med ett nervöst felvift från min sida (såklart) så Spunk passade på att ta A-hindret en gång till.

Om du slutar darra om handen så förbenat så blir det lättare att se vart du vill jag ska springa, sa Spunk.

Du har så rätt i det, sa jag rödörat. Men förfnittrat var det, eller hur?

Och det tyckte Spunk också att det var. Vi är rätt lika så.

8 kommentarer leave one →
  1. 23 september, 2012 20:53

    Och se, inte ens när du är nervös för att hon ska frivarva så frivarvar hon, trots att du tror att hon frivarvar så fort du är nervös 😉

  2. baraomfiasflock permalink
    23 september, 2012 22:06

    Så himla bra! Nu är du snart fast i missbrukarträsket. För du vet väl att tävling är extremt beroendeframkallande. 🙂

  3. 23 september, 2012 23:28

    Jag tror att ni är det mest spännande ekipaget på tävlingarna. Det måste vara en fröjd att se er fnittra runt… Kramis!

  4. 24 september, 2012 00:00

    Wiihoo, heja er! Visst är det väl fantastiskt roligt att tävla ändå (trots att det är så där himlans nervöst)!? =)

  5. Åsa Nilsonne permalink
    24 september, 2012 08:03

    Spunks ”fjärils-världen-älskar-mig” utflykt låter som rena antidepressiva medicinen för dem som såg henne…

  6. Ann-Sofie, Pascal & Kaos permalink
    24 september, 2012 08:29

    Och så kom ni i mål och publiken jublade och Stand up for the Champions spelades, precis som sig bör, när någon vinner VM. För du är så duktig som tar tag i din nervositet på det här sättet, att det är en minst lika stor bragd! Heja!

  7. Jenny o Brio permalink
    24 september, 2012 20:24

    Ni är ena härligt fnittriga individer ni, det gillar vi. Heja på!!! 🙂

Kommentera

