Skip to content

– Men du kan inte provsmaka lunchen som ditt vanliga jag, sa jag mystifistiskt.

22 september, 2012

Du har en väldigt viktig uppgift i eftermiddag, sa jag till sonen med min sån där special-förälder-röst, som är lite mystifistisk men inte allvarlig fast den är på riktigt.

Vadå? sa sonen lite intresserat fast inte jättemycket.

På fredag är det kurs på Villa HumleSpunks agilityplan, och jag ska fixa lunch till allesammans. Och jag behöver lite smakråd, bokstavligen.

Gahh, sa sonen jättemycket ointresserat, så pass ointresserat att jag fick plocka fram min sån där special-förälder-röst igen och göra den ännu mer mystifistisk.

Men du kan inte provsmaka lunchen som ditt vanliga jag, sa jag mystifistiskt.

Uh? sa sonen.

Nä, du måste provsmaka lunchen som om du är en agility-tjoande flicke-kvinna i en alldeles lagom ålder, som precis fnittrat agility en hel förmiddag i höstligt väder och är förtjusande rosig om kinderna av höst-soligheter och höst-vindar och agility-fnitter.

Mäh?

Jo, sånt viktigt måste du låtsas. Annars blir inte lunch-bedömningen korrekt, tror jag.

Ska man låtsas vara agility-fnittrig flicke-kvinna för att provsmaka, så tycker jag pappa också ska vara med, sa sonen.

Vilken bra idé, sa jag, för det tyckte jag.

Och så ropade jag på maken och förklarade att han fick vara med i provsmaknings-panelen, om han kunde låtsas vara en agility-fnittrig flicke-kvinna som varit ute på agilityplanen i höstligt väder en hel förmiddag. Och det kunde han inte alls, sa han.

Och sen provsmakade både maken och sonen det förpiffade kurs-lunch-alternativet, och de fnittrade på agilityspråket och såg väldigt flicke-kvinnliga ut (ha ha nä) under tiden de mumsigt provsmakade och provsmakade, och tack och lov så godkände de alltsammans.

Phu.

No comments yet

Kommentera

