Skip to content

How to snickra: Hopphinder, större variant

13 september, 2012

Om man vill snickra ihop en lite större, robustare variant av hopphinder än den enkla varianten, så kan dessa vara ett alternativ.

Bottenpinnarna läggs halvt-i-halvt, pinnen skruvas i från undersidan, och sen en sned-pinne på sidan. Och sen små klossar som skruvas fast i valfri höjd på insidan (jag har 20, 30, 40 och 50 cm).

Som hinderbom har jag golvmops-skaft från ÖB, 15 kr styck.

Förpifflat praktiskt och synnerligen funktionellt.

Detta bildspel kräver JavaScript.

5 kommentarer leave one →
  1. 13 september, 2012 15:13

    Du är ju värsta händig. *går ut till bilen och kollar hur många stulna hinder jag har plats för*

    • 13 september, 2012 15:19

      Just de här hindrena snickrade maken ihop till mig i födelsedagspresent, om jag ska vara ärlig. (Så konstruktionen är hans påhitt, jag var bara med på slutet och pekade var bomhållar-klossarna skulle skruvas upp.)
      Och födelsedagspresenter från man faktiskt inte stula. Och om man skulle göra det fastän man inte får, så skulle man få jättejättedåligt samvete i resten av sitt liv.

      • 13 september, 2012 15:45

        Vilken värsta händig make du har. *sitter kvar i soffan för jag vet med säkerhet att bilen är så full med gammalt skräp att det inte får plats nåt i den. Förutom möjligtvis mer gammalt skräp*

  2. 14 september, 2012 00:02

    Händig husse är inte så dumt! Min är också rätt händig, men det tar sån tid innan han kommer igång med nåt… Kramis!

  3. 14 september, 2012 12:26

    Så händig du är. Ser ju väldigt stabilt ut. Smart med skaftet som bom!

Kommentera

