Skip to content

…det är roligare att ha roligt än att ha tråkigt. Det tycker vi båda två.

7 september, 2012

Jomenvisst hann vi med en svängom på Mässlings-banan nu på morgonen. Gah, så rolig!

Vi började med Vita Rutan, där passagen tre-fyra var synnerligt förfnittrad. Jag provade blindbyte efter trean och en plockhand runt fyran och framförbyte in i slalom, men det var knöligt. Till slut hamnade jag tillbaka på Spunks och min favvis, ett vift helt enkelt. När hon kom farandes över trean på min högersida, så plockade jag henne med min vänsterhand och viftade henne runt till fyran. Sen var det bara att vifta henne med högerhanden till slalomet.

Annars var det en springig runda med bra träning av ”ut” och gungan. Med en externbelöning framför gungan kunde jag, när Spunk var i slalomet, skikthandla på andra sidan hindrena, ”uta” upp henne på gungan och placera mig mellan sjuan och åttan i lugn och ro.

Makalöst vad hon kan, när jag är lugn och tydlig. (För det är ju den där detaljen då, att jag ska vara lugn och tydlig. Är jag nervös och otydlig blir det platta pannkakor av alltihopet, haha.)

På Svarta Rutan var det knepigt att få till en bra slalomingång. ”Hitta-porten-ingången” är den svåra ingången, för oss i alla fall, och tolvan stod så nära slalomet med ett hinder i vägen på andra sidan, så det blev klurigt. Och ett bakombyte innan tolvan funkade inte bra, jag fick inte linjen att funka. Och blindbytte jag mellan elva och tolv och drog in henne i slalomet med vänsterhandling så plumsade hon gärna in i andra porten bara för att jag var för slö i fötterna och inte hann med ända upp, utan bara ”störde” henne.

Så vi förenklade ingången, såklart. Jag belönade Spunk  efter elvan – och stannade henne – jag placerade mig bättre uppe vid slalomet – och sen körde vi igen. För det är roligare att lyckas än att misslyckas, och det är roligare att ha roligt än att ha tråkigt. Det tycker vi båda två, vi är rätt lika så.

Men det är absolut vår knepigaste slalom-ingång. En tajt ”hitta-porten-ingång”.

Och det var den Mässlings-banan det. Och den var rolig som tusan. Nu ska vi se vad vi kan hitta för agility-fnitter-banor att prova på i helgen!

Pst! Säg gärna till om ni provar på Mässlings-banan, skulle vara kul att höra vad ni tyckte om den 🙂

2 kommentarer leave one →
  1. 7 september, 2012 13:48

    Inte ens ett dygn lyckades du hålla dig från att agility-blogga! Undrar om det finns typ AA-möten för agilityberoende?

Kommentera

